Csendes Percek április 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Ápr. 25., Cs, 05:37:01 CEST

                     2013. április 25. csütörtök

Préd 7,15-20.

15 Sok mindent láttam hiábavaló életemben: Van olyan igaz ember, aki
elvész, pedig igaz, és van olyan bűnös, aki sokáig él, pedig gonosz.
16 Ne légy fölöttébb igaz, és ne bölcselkedj fölöslegesen: miért
pusztulnál bele?!
17 Ne légy fölöttébb bűnös, és ne légy bolond: miért halnál meg idő
előtt?!
18 Jó, ha az egyiket is megragadod, a másikat sem engeded ki kezedből,
mert az istenfélő ember minden bajból kikerül.
19 A bölcsesség nagyobb erőssége a bölcsnek, mint tíz olyan ember, aki
a várost kormányozza.
20 Bizony nincs olyan igaz ember a földön, aki csak jót cselekedne, és
nem vétkezne.

                        ELISMERTSÉG KERESÉSE

Ne légy fölöttébb igaz, és ne bölcselkedj fölöslegesen. Ne légy
fölöttébb bűnös, és ne légy bolond. (Préd 7,16-17)

Kamaszkorban fivéremmel szinte harcoltunk apánk elismeréséért. Ez
egyfajta versengést eredményezett, ami meghatározta évekkel később is a
kapcsolatunkat. A minap egy túrázás alkalmával ő vette át a vezetést. Az
ösvény nem volt túl nehéz, és testvérem rettentő tempót diktált. De nem
sokkal később begörcsölt a lába. Végül szerencsésen visszaértünk, de ez
a fajta versengés rányomta bélyegét az együtt töltött időnkre.
Frissen megtért keresztyénként igyekeztem Isten elismerését is
elnyerni. Megpróbáltam tökéletes lenni. Hosszabban imádkoztam,
szorgalmasan olvastam a Bibliát, és kegyesebben viselkedtem, mint bárki
más. Ez a viselkedés azonban csak elidegenítette az embereket
körülöttem.
Amikor elolvastam a fenti igét, megrettentem. Hogyan lehet valaki
fölöttébb igaz? És hogy gondolhatta az ige írója, hogy eltűrjük a
gonoszt? Végül beismertem, hogy bármennyire is akarjuk, nem lehetünk
tökéletesek. Élhetek annyira tisztán és szenten, amennyire csak
szeretnék, és elkerülhetem az igazságosság látszatát, de nem kell
elnyernem Isten elismerését, mert az teljesen ingyenes és feltétel
nélküli. Csak el kell fogadnom.

Imádság: Drága Urunk, add, hogy mindig tudatában legyünk annak, hogy a
veled való kapcsolatunk csak a te irgalmadon múlik. Ámen.

Ne erőlködj, csak engedd, hogy Isten szeressen.
Thomas Dury (Colorado, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK PRÓBÁLJÁK ISTEN SZERETETÉT KIÉRDEMELNI!