Csendes Percek szeptember 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Sze. 30., V, 05:37:02 CEST

                    2012. szeptember 30. vasárnap

Józs 3,1-4.

1 Józsué másnap korán reggel fölkelt, fölkerekedtek Sittímből, és
eljutottak a Jordánhoz; ő meg Izráel fiai mindnyájan. Ott táboroztak,
mielőtt átkeltek volna. 2 Három nap múlva végigmentek az elöljárók a
táboron, 3 és ezt parancsolták a népnek: Ha azt látjátok, hogy a lévita
papok fölemelik Isteneteknek, az ÚRnak szövetségládáját, akkor ti is
kerekedjetek föl, és menjetek utána. 4 De legyen mintegy kétezer könyök
távolság köztetek és közte; ne menjetek közel hozzá. Így tudjátok majd
az utat, amelyen mennetek kell, hiszen nem jártatok még soha ezen az
úton.

                       VEZETNI VAGY KÖVETNI?

Minden utadon gondolj rá, és ő egyengetni fogja ösvényeidet. (Péld 3,6)

Joe dacos, konok fiú volt, év közepén jött az osztályomba, s minden
alkalommal próbára tett. Rövid, nehéz élete során kevés választási
lehetősége volt. Arra összpontosított, hogy ő irányítsa lépéseimet akkor
is, ha alig értette, hova vezet ez. De én szilárdan tartottam magam,
amíg végül rá kellett döbbennie, hogy törődöm vele, és tulajdonképpen a
legjobbat akarom neki. Év végére tudta már, hogy szeretem őt, és bízott
bennem, engedte magát tanítani, vezetni.
Rájöttem, hogy Istennel való kapcsolatomban úgy viselkedem, mint Joe,
mert próbálom ellenőrzésem alatt tartani a körülményeket félelemből vagy
frusztráció miatt. A szövetség ládája Isten jelenlétét szimbolizálta. Az
izráelitáknak nem kellett mást tenniük, csak menni, engedni, hogy az
vezessen, különösen azért, mert fogalmuk sem volt, hogy merre tartanak.
Ahogy az imádságot és az engedelmességet gyakorlom, tanulgatom, hogy ne
rohanjak előre, és ne akarjam én irányítani a dolgokat. Inkább, mint
Joe, kezdem egyre inkább hinni, hogy Isten igazán szeret engem, és
megbízható tanítóm és vezetőm.

Imádság: Atyánk, taníts minket várni és imádkozni, ahelyett, hogy
belefutunk helyzetekbe, amik veszélyt jelentenek számunkra és mások
számára is. Ámen.

Istent követve elkerülhetünk sok rossz kanyart.
Valerie Bryant-Bennett (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A TANÁROKÉRT!