Csendes Percek szeptember 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Sze. 20., Cs, 05:37:01 CEST

                    2012. szeptember 20. csütörtök

Fil 2,1-11.

1 Ha tehát van vigasztalás Krisztusban, ha van szeretetből fakadó
figyelmeztetés, ha van közösség a Lélekben, ha van irgalom és
könyörület, 2 akkor tegyétek teljessé örömömet azzal, hogy ugyanazt
akarjátok: ugyanaz a szeretet legyen bennetek, egyet akarva ugyanarra
törekedjetek. 3 Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból,
hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; 4 és senki se a
maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is. 5 Az az indulat legyen
bennetek, ami Krisztus Jézusban is megvolt:
6 mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy
egyenlő Istennel,
7 hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez
hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult;
8 megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a
kereszthalálig.
9 Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet
adományozta neki, amely minden névnél nagyobb,
10 hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és
földalattiaké;
11 és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten
dicsőségére.

                            LEVÉL HALOM

Senki se a maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is. (Fil 2,4)

Kinézve az ablakon, észrevettem, hogy a szomszéd munkása egy
falevelekkel teli zsákot rakott le járdánkra. Ahogy visszament az utca
túloldalára, én már magam előtt láttam, hogy milyen nehézségeket fognak
okozni ezek a zsákok. A környékünk tele van fákkal. Ősszel nagyon
gyorsan megtelnek az utcák összegereblyézett falevél halmokkal. A város,
szokás szerint összegyűjti a leveleket, de ősszel havonta csak egyszer
jönnek a szállítók. Egyszerűen nincs elég hely a járdánkon a szomszéd
falevelei számára is.
Elhatároztam, hogy beszélek az emberrel, és elmagyarázom neki a
problémát. Azt válaszolta: Ez a város utcája, és oda tehetjük a
falevelet, ahová akarjuk. Lehet, hogy ez így van, de elgondolkodtam
udvariatlanságán és figyelmetlenségén.
Pál amikor azt mondta a korinthusi hívőknek, hogy "minden szabad, de
nem minden épít" (1Kor 10,23), arról beszélt, hogy keressék mások
jólétét (1Kor 10,24).
A munkás szavai és hozzáállása elgondolkodtatott, hogyan viselkedünk
másokkal a hétköznapi helyzetekben. Kedvesek vagyunk velük? Hordozzuk
terheiket? Dicsőséget szerzünk Istennek azzal, ahogyan beszélünk velük?

Imádság: Irgalmas Istenünk, segíts, hogy meglássuk a körülöttünk lévők
szükségét, és örömmel szolgáljunk nekik. Ámen.

Nagy bizonyságtétel lehet Krisztus mellett, ahogy másokkal bánunk az
élet apró pillanataiban.
Karen Asire (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZABADBAN DOLGOZÓKÉRT!