Csendes Percek szeptember 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Sze. 10., H, 05:37:01 CEST

                      2012. szeptember 10. hétfő

Róm 12,14-21.

14 Áldjátok azokat, akik üldöznek titeket; áldjátok és ne átkozzátok.
15 Örüljetek az örülőkkel, sírjatok a sírókkal. 16 Egymással
egyetértésben legyetek, ne legyetek nagyratörők, hanem az alázatosakhoz
tartsátok magatokat. Ne legyetek bölcsek önmagatok szerint. 17 Ne
fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami minden
ember szemében jó. 18 Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek
minden emberrel békességben. 19 Ne álljatok bosszút önmagatokért,
szeretteim, hanem adjatok helyet az ő haragjának, mert meg van írva:
"Enyém a bosszúállás, én megfizetek" - így szól az Úr. 20 Sőt, "ha
éhezik ellenséged, adj ennie, ha szomjazik, adj innia; mert ha ezt
teszed, parazsat gyűjtesz a fejére." 21 Ne győzzön le téged a rossz,
hanem te győzd le a rosszat a jóval.

                             MEGBÁNTÁS

Szívünkbe áradt az Isten szeretete a nekünk adatott Szentlélek által.
(Róm 5,5)

Nemrég ezt a szentírási igeszakaszt olvasva eszembe jutott egy eset,
amely még a házasságunk elején történt. Az egyik rokonunk valami nagyon
negatív dolgot mondott rólam, és ezzel nagyon megbántott. Amikor a
férjem este hazajött, megfogadta, hogy soha nem beszél többé ezzel a
rokonnal.
Egy hét múlva mégis meglátogattuk. Bár az elején kicsit kellemetlen
volt, hamar elfelejtettük az esetet, sőt később segítettük is őket,
amikor szükségben voltak. Akkor azt gondoltam, én voltam az, aki képes
volt megbocsátani és elkerülni a haragtartást, mert olyan jószívű
természetű vagyok. És mivel hívő ember vagyok, ezt a jellemvonást
Istennek tulajdonítottam.
Az azóta eltelt évek alatt aktívan részt vettem a bibliatanulmányozó
csoportokban, és vezettem is ilyet. A Biblia tanulmányozása segített
felismerni, hogy mivel "szívünkbe áradt az Isten szeretete", voltam
képes megbocsátani, és szeretni azokat, akik annyira megbántottak.
Tudom, ha mélyen megbántanak is, és visszavágásra vágyunk, rábízhatjuk
érzéseinket Istenre, aki megbántottságunkat szeretetre fordíthatja. Az ő
szeretetével vagyunk képesek szeretni a bennünket bántókat.

Imádság: Istenünk, köszönjük szeretetedet, amely betölti szívünket.
Segíts azoknak, akik nehezen tudnak megbocsátani az őket megbántóknak.
Ámen.

Isten szeretete nagyobb, mint bármely minket ért bántás.
Lata Samuel (Bangalore, India)

IMÁDKOZZUNK A MÚLTBELI SÉRELMEINK MEGOLDÁSÁÉRT!