Csendes Percek október 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Okt. 23., K, 05:37:01 CEST

                        2012. október 23. kedd

Ézs 2,2-4.

2 Az utolsó napokban szilárdan fog állni az ÚR házának hegye a hegyek
tetején. Kimagaslik a halmok közül, és özönlik hozzá valamennyi nép.
3 Eljön a sok nép, és ezt mondják: Jöjjetek, menjünk föl az ÚR hegyére,
Jákób Istenének házához! Tanítson minket utaira, hogy az ő ösvényein
járjunk. Mert a Sionról jön a tanítás, és az ÚR igéje Jeruzsálemből.
4 Ítéletet tart a nemzetek fölött, megfenyíti a sok népet. Kardjaikból
kapákat kovácsolnak, lándzsáikból metszőkéseket. Nép a népre kardot nem
emel, hadakozást többé nem tanul.

                           ISTEN TANÍTÁSA

Nem árt, nem pusztít szent hegyemen senki, mert tele lesz a föld az Úr
ismeretével. Ahogyan a tengert víz borítja. (Ézs 11,9)

A második világháború borzalmai alatt tizenéves voltam. Egy nap azt
mondtam lelkészemnek: "Nem értem. Ha Isten szerető Isten, akkor miért
vannak háborúk, szegénység, borzalom és más igazságtalanságok?"
Lelkészem azt felelte: "Jorge, amikor egy ember beteg, és elmegy az
orvoshoz, az orvos gyógyszert ír fel neki. Hogyan válaszol a beteg?
Először is bíznia kell az orvosában, másodszor, a kezelési előírásokat
be kell tartania. Ha nem bízik az orvosban, és nem követi az előírást,
szerinted meggyógyul?
Nem hiszem - mondtam.
Velünk is hasonló történik. Isten tanít, hogyan legyen béke, ne pedig
háború, és szegénység helyett bőség, hogy élvezhessük a teremtett
világot. De mi történik? Nem helyezzük bizalmunkat Istenbe. Kételkedünk
szavában, és nem követjük tanítását.
Soha nem fogom elfelejteni a lelkészem szavait. Érthetővé tette
számomra, hogy mennyire tragikus az életünk Isten nélkül. De ha úgy
élünk, ahogyan ő tanít, segíthetünk a világot a háborúból, az
igazságtalanságból és a szegénységből kivezetni.

Imádság: Köszönjük Urunk, hogy kegyelmet adsz nekünk bűnösöknek, és
hogy elküldted Fiadat, a Megváltót. Ámen.

Isten szava bölcsességet kínál, hogy országaink és a világ
meggyógyuljon.
Jorge Roberto Rodigou (Cordoba, Argentína)

IMÁDKOZZUNK A HÁBORÚ TÉPÁZTA ORSZÁGOKÉRT!