Csendes Percek október 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Okt. 16., K, 05:37:01 CEST

                        2012. október 16. kedd

Jn 14,5-12.

5 Tamás erre így szólt Jézushoz: "Uram, nem tudjuk, hova mégy: honnan
tudnánk akkor az utat?" 6 Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az
igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. 7 Ha
ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek
őt, és látjátok őt." 8 Fülöp így szólt hozzá: "Uram, mutasd meg nekünk
az Atyát, és az elég nekünk!" 9 Jézus erre ezt mondta: "Annyi ideje
veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja
az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát? 10 Talán nem
hiszed, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a
beszédeket, amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya
pedig bennem lakozva viszi végbe az ő cselekedeteit. 11 Higgyetek nekem,
hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig másért nem,
magukért a cselekedetekért higgyetek."
12 "Bizony, bizony, mondom néktek: aki hisz énbennem, azokat a
cselekedeteket, amelyeket én teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél
nagyobbakat is tesz."

                         MEGTALÁLNI AZ UTAT

Én vagyok az út, az igazság és az élet. (Jn 14,6)

A családommal nagyon szeretünk New England-ben kirándulni. Néhány
túraútvonal nehezebb a többinél - nem csak a meredek domboldalak és
veszélyes lejtők miatt, hanem mert nehéz az ösvényt követni az erdőben.
Néhol egyértelmű jelzés mentén elindulva is később annyira benövik a fák
az utat, hogy nem lehet tudni, merre kell továbbmenni.
Minden túrázó rémálma, hogy eltéved. Ez a legjobb esetben nagy kerülőt,
legrosszabb esetben viszont akár túlélésért való küzdelmet is jelenthet.
Megfelelő utakkal sokkal kevésbé valószínű, hogy eltévedünk. A megfelelő
azt jelenti, hogy jól van feltérképezve, és egy jelrendszer egyértelműen
mutatja, merre kell haladni. Ezek a jelek általában az út mentén fára
festett ábrák: aki ezeket a jeleket követi, nem téved el. A megfelelően
jelölt útvonal egyértelműen mutatja az irányt a legbonyolultabb
elágazásokban is.
Gyakran gondolok úgy a Bibliára, mint egy turistatérképre. Isten nem
hagyott minket vezetés nélkül a földön. Ő gondoskodott róla, hogy
mindenünk meglegyen, amire szükségünk van az úton. Ha bizonytalan vagyok
egy döntésnél, vagy nem tudom, mi legyen a következő lépés, a Bibliához
fordulok, átgondolom Jézus életét és imádkozom. Aztán, ahogyan az úton a
jelek, úgy vezet végig Jézus példája az ösvényen.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy elküldted Fiadat, hogy tisztábban
lássuk utadat. Segíts, a te utadat keresnünk. Ámen.

Ha Jézus példáját követjük, világossá válik, mit kell tennünk.
Dawn M. Adams (Massachusetts, USA)

IMÁDKOZZUNK A NEHÉZ DÖNTÉS ELŐTT ÁLLÓKÉRT!