Csendes Percek október 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Okt. 10., Sze, 05:37:01 CEST

                       2012. október 10. szerda

Mt 13,1-8.23.

1 Azon a napon kiment Jézus a házból, és leült a tenger partján. 2 Nagy
sokaság gyűlt össze körülötte, ezért beszállt egy hajóba, és leült; az
egész sokaság pedig a parton állt. 3 Aztán sok mindenre tanította őket
példázatokkal: "Íme, kiment a magvető vetni, 4 és vetés közben néhány
mag az útfélre esett, aztán jöttek a madarak, és felkapkodták. 5 Mások
sziklás helyre estek, ahol kevés volt a föld, és azonnal kihajtottak,
mert nem voltak mélyen a földben; 6 de amikor a nap felkelt,
megperzselődtek, és mivel nem volt gyökerük, kiszáradtak. 7 Mások
tövisek közé estek, és amikor a tövisek megnőttek, megfojtották őket. 8
A többi pedig jó földbe esett, és termést hozott: az egyik százannyit, a
másik hatvanannyit, a harmadik harmincannyit.
23 Akinél pedig jó földbe hullott, az hallja és érti az igét, és terem:
az egyik százannyit, a másik hatvanannyit, a harmadik harmincannyit."

                           CSÍRÁZÓ MAGVAK

Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző nem
teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem
maradtok énbennem. (Jn 15,4)

Növénytermesztő vagyok, kukoricát és szójababot termesztek. Nemrég a
frissen kikelt növényeimet vizsgáltam, és úgy éreztem, mintha Isten
tanítana a csírázó magvakról. Ha egy magot meleg, nedves talajba
teszünk, akkor legelőször egy kis gyökerecske hajt ki belőle, ami messze
belenyúlik a talajba, hogy nedvességet és tápanyagokat tudjon felvenni.
Ez az előfeltétele annak, hogy aztán a mag hajtást növeszthessen a nap
felé, miközben elkezdi előállítani a táplálékot a további fejlődéséhez.
Végül a növény növekedni fog, és a talajban szétterjeszkedik.
Ahogy a szója és a kukorica csírázik, és gyökereit a talajba ereszti, a
keresztyén dolga, hogy Isten igéjében elmélyüljön, hogy aztán lelkileg
növekedhessen, és gyümölcsöt érleljen. A gyümölcs akkor érik be, amikor
az örömhír terjesztésével Krisztushoz vezetünk másokat. Elmondhatjuk
saját történetünket - hogy mit tett értünk Isten. Néha szavakkal, de
leginkább azzal, ha úgy élünk, hogy mások meglássák bennünk Krisztust.
Ahogy a földből kinövő palánták hasznosítják a napfényt, úgy
fogadhatjuk be mi is, amit Isten küld számunkra, hogy erősítsen és
bátorítson bennünket. Ha így cselekszünk, Isten felkészít, hogy országa
számára gyümölcsöt teremjünk.

Imádság: Urunk, segíts növekedni a hitben és a szeretetben igéd
olvasása, tanulmányozása és megtartása által. Ámen.

Isten segít a növekedésben, hogy lelki gyümölcsöt teremjünk.
James H. McKelvey (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A HÁZTÁJI TERMELŐKÉRT!