Csendes Percek november 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Nov. 30., P, 05:37:01 CET

                      2012. november 30. péntek

Mt 5,13-16.

Jézus mondja: 13 "Ti vagytok a föld sója. Ha pedig a só megízetlenül,
mivel lehetne ízét visszaadni? Semmire sem való már, csak arra, hogy
kidobják, és eltapossák az emberek. 14 Ti vagytok a világ világossága.
Nem rejthető el a hegyen épült város. 15 A lámpást sem azért gyújtják
meg, hogy a véka alá, hanem hogy a lámpatartóra tegyék, és akkor világít
mindenkinek a házban. 16 Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek
előtt, hogy lássák jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei
Atyátokat."

                        VILÁGÍTÁS ELLENŐRZÉS

Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy lássák jó
cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat. (Mt 5,16)

Öt éve egy olyan liftet használok, amelynek a 3. emeletet kijelző
lámpája kiégett. Amikor megnyomom a gombot, várom, hogy kigyulladjon a
lámpa. De az sötét marad. Ezért megnyomom még egyszer, hátha nem volt
erőteljes a nyomás. Továbbra sem világít. A másik oldalon lévő kijelzőn
látom, hogy a 3. emeletnél világít. Ezek szerint a lift meg fog állni,
ahol szeretném, ha nem is világít a gomb. Megnyugszom, bízva abban, hogy
oda tartok, amerre akarok, mivel a kijelző is mutatja.
A lift működő vagy éppen nem működő lámpái hitbeli utam két fontos
aspektusára emlékeztetnek. Először is, ha bizalommal akarok haladni
előre kívánt célom felé, az ösvényemen az Úr fénye kell, hogy világítson
és vezessen minden helyzetben. Ha eltérek a fénytől, botladozom, és
elvétem az ösvényt. Másodszor vigyáznom kell, hogy a fényem ragyogjon
minden nap. Ha azt vallom, hogy keresztyén vagyok, de Krisztus fénye nem
ragyog belőlem, hogyan tudok másokat Krisztushoz vonzani?
A lift lámpája személyes "izzó ellenőrzésre" emlékeztet: vajon az Úr
fényében vagyok, és kivetítem ezt a fényt a világba?

Imádság: Drága Urunk, az adventi időszakban segíts nekünk a te fényedet
visszatükrözni a világba, reményt kínálva a sérülteknek és a szükségben
lévőknek. Ámen.

Hogyan viszem Isten fényét a világba?
Jacquelynn Leggett (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK OTT ÉLNEK, AHOL KRISZTUS FÉNYÉT ELNYOMJÁK!