Csendes Percek november 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Nov. 18., V, 05:37:01 CET

                     2012. november 18. vasárnap

Ézs 55,6-11.

6 Keressétek az URat, amíg megtalálható! Hívjátok segítségül, amíg
közel van!
7 Hagyja el útját a bűnös, és gondolatait az álnok ember! Térjen az
ÚRhoz, mert irgalmaz neki, Istenünkhöz, mert kész megbocsátani.
8 Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem
az én utaim - így szól az ÚR.
9 Mert amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én
utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál.
10 Mert ahogyan az eső és a hó lehull az égből, és nem tér oda vissza,
hanem megöntözi a földet, termővé és gyümölcsözővé teszi; magot ad a
magvetőnek és kenyeret az éhezőnek,
11 ilyen lesz az én igém is, amely számból kijön: nem tér vissza hozzám
üresen, hanem véghezviszi, amit akarok, eléri célját, amiért küldtem.

                            ISTEN ÚTJAI

Ó, Isten gazdagságának, bölcsességének és ismeretének mélysége! Milyen
megfoghatatlanok az ő ítéletei, és milyen kikutathatatlanok az ő útjai!
(Róm 11,33)

Sok évvel ezelőtt írtam a Csendes Percekbe egy áhítatot konfliktus
témában. Néhány hónappal később a szerkesztő küldött egy e-mailt.
Tetszett neki a témám, de úgy gondolta, hogy az általam választott
szentírási rész nem volt megfelelő. Azt javasolta, hogy próbáljam meg
újraírni. Rövid gondolkozás után a Zsolt 4,5-öt választottam: "Ha
felindultok is, ne vétkezzetek! Gondolkozzatok el fekvőhelyeteken, és
csillapodjatok le!"
Alig néhány órával később becsapott valaki. Ahogy a düh elkezdett
forrni bennem, a reggel végiggondolt szavak eszembe jutottak.
Visszaemlékeztem a napi gondolatra is: Mielőtt szólsz, engedd, hogy az
ige szóljon hozzád." A Zsolt 4,5 tanácsát megfogadva képes voltam
kezelni dühömet anélkül, hogy neki estem volna a másiknak.
Ezután hálát adtam Istennek, hogy az újraírás kapcsán elém hozta a
zsoltárt. Isten vezetésével tudtam gondolkozni az igén, és igazságát a
gyakorlatba átültetni a nap során. Egyébként azt a konkrét áhítatot
sohasem láttam nyomtatásban, de a lecke, amit Isten megtanított aznap
reggel, bevésődött a szívembe.

Imádság: Édesatyánk, hálát adunk, hogy sokféle módon tanítasz
bennünket. Hadd legyünk nyitottak a te igazságodra. Ámen.

Isten sokféle - néha titokzatos - módon szól hozzánk.
Tanya Ferdinandusz (Nyugati Provincia, Sri Lanka)

IMÁDKOZZUNK AZ INDULATAIKKAL KÜZDŐ EMBEREKÉRT!