Csendes Percek november 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Nov. 17., Szo, 05:37:01 CET

                      2012. november 17. szombat

Zsolt 104,14-15.27-30.

14 Füvet sarjasztasz az állatoknak, növényeket a földművelő embernek,
hogy kenyeret termeljen a földből,
15 és bort, ami felvidítja az ember szívét, és ragyogóbbá teszi arcát
az olajnál, a kenyér pedig erősíti az ember szívét.
27 Mindezek arra várnak, hogy idejében adj nekik eledelt.
28 Ha adsz nekik, szedegetnek, ha bőkezű vagy, jóllaknak javaiddal.
29 Ha elrejted orcádat, megrémülnek, ha elveszed lelküket, kimúlnak, és
ismét porrá lesznek.
30 Ha kiárasztod lelkedet, új teremtmények keletkeznek, és megújítod a
termőföld felszínét.

                          EGY ÍZLETES ÉTEL

A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk
majd, ha meg nem lankadunk. (Gal 6,9)

Néhány hónappal ezelőtt veteményeztem a kertben, és már buzgón vártam,
amikor az asztalnál ülve a frissen termett házi zöldségek ízét
élvezhetem. A föld előkészítésének kemény munkája, a magok elvetése,
locsolás, és a gyomlálás csak növelte várakozásomat. Ez emlékeztet Isten
munkájára, ahogyan készít bennünket az aratásra. Isten meggazdagítja
szívünk földjét, embereket küld az életünkbe, akik előkészítik nekünk az
utat Jézus Krisztus megismerésére, és hogy elkötelezzük magunkat az ő
követésére.
Természetesen a kertemben néha kihúzok egy-egy növényt, ami nem
fejlődik úgy, mint a többiek. Máskor néhányat gyomlálás közben,
figyelmetlenségem miatt pusztítok ki. Hálás vagyok, amiért az Úr nem
olyan, mint én! Isten nagy szeretetben gondját viseli lelkünknek, és
megadja, amire szükségünk van.
Ma begyűjtöttem kertem néhány termését. Ha arra gondolok, hogy
hamarosan élvezni fogom kertem termésének eredményét, hálássá tesz, hogy
nem adtam fel, amikor forróság volt, és a gaz mindent ellepett. A munka,
amit a termésbe fektettem, segít jobban értékelni mindazt, amit Isten
tesz értünk. Isten sohasem adja fel lelkünk gondozását.

Imádság: Istenünk, hálát adunk neked, amiért nem adod fel a velünk való
törődést, és betöltöd szükségeinket. Ámen.

Az Isten gazdag tetteire való emlékezés erőt ad a további úthoz.
Leon McBride (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KERTÉSZEKÉRT!