Csendes Percek november 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Nov. 12., H, 05:37:01 CET

                       2012. november 12. hétfő

Lk 10,38-42.

38 Amikor továbbhaladtak, betért Jézus egy faluba, ahol egy Márta nevű
asszony a házába fogadta. 39 Volt ennek egy Mária nevű testvére, aki
leült az Úr lábához, és hallgatta beszédét. 40 Márta pedig teljesen
lefoglalta magát a sokféle szolgálattal. Ezért előállt Márta, és így
szólt: "Uram, nem törődsz azzal, hogy a testvérem magamra hagyott a
szolgálatban? Mondd hát neki, hogy segítsen!" 41 Az Úr azonban így
felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, 42
pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó részt
választotta, amelyet nem vehetnek el tőle."

                   GYENGÉD SZÍVEK, SZELÍD SZAVAK

Így szól az Úr: Álljatok ki az utakra, és nézzetek szét,
kérdezősködjetek az ősi ösvények után, melyik a jó út, és azon járjatok,
akkor nyugalmat találtok lelketeknek. (Jer 6,16)

Amikor 11 éves voltam, meglátogattam Clayt az otthonában. Claynek
gondja van a számtannal - mondta az anyukája - de az apukája szokott
segíteni neki. A legutóbbi tesztje jobban sikerült. Sütöttem neki egy
csokis sütit, hogy megünnepeljük. Megdöbbentem. Egy egyszerű tettet így
megünnepelni - ez az ötlet teljesen idegen volt számomra.
Szüleim arra tanítottak, hogy a munka fontos, és mindenkire értékes
személyként kell tekinteni, de a gyülekezetem tagjai bizonyos érzelmi
szükségletekre lágyabb szívvel és szelídebb szavakkal válaszoltak, mint
amilyennel otthon találkoztam.
Azt is észrevettem, hogy Mária és Márta történetében Jézus megdicsérte
Máriát, aki nem volt tevékeny. Szellemi táplálékra volt szüksége, s
tudta, hogy ezt Jézustól kaphatja meg. Volt bátorsága lázadni a szokások
ellen, nem segíteni a nővérének.
70 éves vagyok. Néha, mint Márta, hibáztattam azokat, akik nem voltak
tevékenyek. De nekem is rosszul esett a kritika, ha olvastam, vagy
golfoztam kertészkedés vagy takarítás helyett. Imádkozom, hogy
krisztusibb módon közelítsem meg azokat, akiknek értékei vagy életmódja
különbözik az enyémtől.

Imádság: Drága Urunk, segíts, hogy kielégíthessük munka iránti és
szellemi igényeinket, és másoknak is megengedjük, hogy ugyanezt tegyék.
Ámen.

Isten akkor is szeret, ha semmit sem csinálok.
Eugene Bales (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK BELEFÁRADTAK MUNKÁJUKBA!