Csendes Percek november 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Nov. 5., H, 05:37:01 CET

                       2012. november 5. hétfő

Jak 3,6-12.

6 a nyelv is tűz, a gonoszság egész világa. Olyan a nyelv tagjaink
között, hogy egész testünket beszennyezi, és lángba borítja egész
életünket, miközben maga is lángba borul a gyehenna tüzétől. 7
Mindenfajta vadállat és madár, csúszómászó és tengeri állat
megszelídíthető: meg is szelídíti az ember; 8 a nyelvet azonban az
emberek közül senki sem tudja megszelídíteni, fékezhetetlenül gonosz az,
telve halálos méreggel. 9 Ezzel áldjuk az Urat és Atyát, és ezzel
átkozzuk az Isten hasonlatosságára teremtett embereket: 10 ugyanabból a
szájból jön ki az áldás és az átok. Testvéreim, nem kellene ennek így
lennie. 11 Vajon a forrás ugyanabból a nyílásból árasztja-e az édes és a
keserű vizet? 12 Avagy teremhet-e, testvéreim, a füge olajbogyót, és a
szőlő fügét? Sós forrás sem adhat édes vizet!

                          LASSÚ A SZÓLÁSRA

Uram, tégy zárat a számra, őrizd ajkaim nyílását! (Zsolt 141,3)

A legjobb tanács, amit valaha is kaptam, édesapámtól származik. Azt
mondta egyszer: "Jobban teszed, ha hallgatsz, amikor nincs semmi kedves
mondanivalód", valamint: "Mindig válogasd meg bölcsen a szavaid".
Édesapám ezeknek a bölcs tanácsoknak a példás megvalósítója volt. Habár
megfigyelhettem, hogyan éli meg ezeket a szavakat, mégsem tanultam
példájából. A Krisztus útján haladva, egyre jobban kezdek az Úr
segítségére hagyatkozni, különösen, miután nyers szavaim szétromboltak
egy meghitt barátságot. Amikor azok a helytelen szavak elhangzottak, már
lehetetlen volt begyógyítani az általa okozott sebeket. Bármennyire is
igyekeztem mentegetőzni, a sértés megtörtént. Kapcsolatunk hónapokra
feszültté vált. Csak annyit tehettem, hogy imádkoztam, bízva abban, hogy
Isten meggyógyítja és helyreállítja kapcsolatunkat. Ezután vártam, hogy
barátnőm a szívében meg tudjon bocsátani.
Bárcsak követtem volna édesapám tanácsát, és elkerültem volna ezt a
fájdalmas próbát! Helyette azonban egy nehéz utat kellett végigjárnom.
Most már sokkal óvatosabb vagyok, és imádságos lelkületben igyekszem
hangot adni véleményemnek.

Imádság: Mennyei Atyánk, köszönjük elődeink bölcsességét. Segíts, hogy
tanuljunk példamutatásukból. Ámen.

Az érdes szavak mély sebet ejtenek. Legyünk gyengédek szavainkkal!
Dorothea Love (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYMÁSTÓL ELHIDEGÜLT BARÁTOKÉRT!