Csendes Percek május 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 27., V, 05:37:01 CEST

                       2012. május 27. vasárnap

Jn 17,20-26.

Jézus imádsága: 20 "De nem értük könyörgök csupán, hanem azokért is,
akik az ő szavukra hisznek énbennem; 21 hogy mindnyájan egyek legyenek
úgy, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én tebenned, hogy ők is bennünk
legyenek, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. 22 Én azt a
dicsőséget, amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy
mi egyek vagyunk: 23 én őbennük és te énbennem, hogy tökéletesen eggyé
legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, és úgy
szeretted őket, ahogyan engem szerettél." 24 "Atyám, azt akarom, hogy
akiket nekem adtál, azok is ott legyenek velem, ahol én vagyok, hogy
lássák az én dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mert szerettél engem már
a világ kezdete előtt. 25 Igazságos Atyám, a világ nem ismert meg téged,
de én megismertelek, és ők is felismerték, hogy te küldtél el engem. 26
És megismertettem velük a te nevedet, és ezután is megismertetem, hogy
az a szeretet, amellyel engem szerettél, bennük legyen, és én is
őbennük."

                       MEGMUTATNI A VILÁGNAK

Ellenben erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és tanúim
lesztek Jeruzsálemben, egész Júdeában és Samáriában, sőt egészen a föld
végső határáig. (ApCsel 1,8)

Jézus utazó rabbi volt. Azoknak, akiket követésére hívott, hátra
kellett hagyniuk korábbi életüket, és menni "Isten tudja hová". Nem
lehetett egyszerű a tanítványoknak otthagyni családjukat, munkájukat, az
addigi ismerős életet, hogy Jézust követhessék, miközben Jézusnak
egyetlen "térképe" volt: Isten hangja! Élete végén pedig Jézus nélkülük
ment el: "Ahová én megyek, oda ti nem jöhettek." (Jn 13,33) "Elmegyek
helyet készíteni a számotokra, hogy ahol én vagyok, ott legyetek ti is."
(Jn 14,2-3)
Milyen örömhírt akar János átadni Jézus üzenetében? Először is a
bizonyosságot, hogy a Szentlélek velük lesz. Így szól tanítványaihoz:
jobb nektek, ha én elmegyek, mert elküldöm hozzátok a Pártfogót (Jn
16,7). Pünkösdkor pedig eljött a Szentlélek, hogy az egyház képviselje
Jézus jelenlétét.
Másodszor, Jézus imádkozik, hogy a tanítványok egyek legyenek.
Imádkozik, hogy megmutassák a világnak, mire képes az önfeláldozó
szeretet. Jézus azért imádkozik, hogy ők és mi is hűen kövessük azt az
utat, igazságot és életet, amit ő mutatott. Jézus imádkozik, hogy ahogy
ő és az Atya egyek, mi is mind összeforrjunk a keresztyén szeretetben,
bárhová vezessen is minket a Szentlélek.

Imádság: Drága Istenünk, adj bátorságot, hogy kövessünk téged.
Köszönjük útitársainkat ezen az úton! Ámen.

Ha indulnunk kell, induljunk Istennel!
Mike Ripski (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A MUNKÁJUK MIATT SOKAT KÖLTÖZŐKÉRT!