Csendes Percek május 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 26., Szo, 05:37:01 CEST

                       2012. május 26. szombat

Mk 12,41-44.

41 Amikor Jézus leült a templomi persellyel szemben, nézte, hogyan
dobja a pénzt a sokaság a perselybe. Sok gazdag sokat dobott bele, 42
egy szegény özvegyasszony pedig odamenve beledobott két fillért, azaz
egy krajcárt. 43 Jézus odahívta tanítványait, és ezt mondta nekik:
"Bizony, mondom néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél
többet dobott a perselybe. 44 Mert mindannyian fölöslegükből dobtak, ő
azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak volt, az egész
vagyonát."

                           IGAZI ADAKOZÁS

Ő azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak volt. (Mk 12,44)

2010 januárjában Haitiban a földrengéskor egy orvos-csoport tagjaként
dolgoztam. Mialatt ott voltam, megtanultam valamit az igazi adakozásról.
Egyik nap fiammal együtt fociztunk a helyi gyerekekkel. A szünetben
karamellát osztottunk ki. Az egyik fiúcska megfelezte a karamellát, és
az egyik darabot nekem adta. Éppen enni készültem, ami több volt, mint a
gyerek néhány napi adagja, ő mégis megfelezte velem, amije volt.
Csapatunk folytatta munkáját a klinikán a földrengés után, de nem volt
világos, hogy mikor és hogyan térünk haza. Eldöntöttük hát, hogy félre
kell tenni az ételünket és olajat is a generátorok számára. Az egyik
tolmács azt mondta, hogy hoz nekünk a házából ételt, ha szükségünk van
rá. Öt gyermekével lakik egy olyan házban, ami kisebb mindannyiunk
nappalijánál, és konyhánkban is több az étel, mint amennyit a család két
hónap alatt megeszik. Hamarosan nehézségei lesznek a családjáról való
gondoskodásban. Mégis nagylelkűsége határtalan, s ajándékot kínál
nekünk. Tudta, mit jelent igazából adni.
Isten elhívása az, hogy nagylelkűen bánjunk minden ajándékunkkal.
Hogyan is állok én ehhez a kérdéshez?!

Imádság: Ó, Istenünk, indíts arra, hogy neked adjunk mindent, amit csak
tudunk - szolgálatunk által és javaink megosztása által. Ámen.

Bármekkora is vagyonunk, Isten arra kér, hogy legyünk nagylelkűek
azokkal, akiknek kevesebb van.
Bruce Blumer (Dél-Dakota, USA)

IMÁDKOZZUNK HAITI NÉPÉÉRT!