Csendes Percek május 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 24., Cs, 05:37:01 CEST

                      2012. május 24. csütörtök

Lk 13,6-9.

6 Azután ezt a példázatot mondta: "Egy embernek volt egy fügefája a
szőlőjében, és kiment, hogy gyümölcsöt keressen rajta, de nem talált. 7
Azt mondta erre a vincellérnek: Íme, három éve, hogy idejárok gyümölcsöt
keresni ezen a fügefán, de nem találok. Vágd ki, miért foglalja a földet
hiába? 8 De az így válaszolt neki: Uram, hagyd meg még ebben az évben,
míg körülásom és megtrágyázom, 9 hátha terem jövőre, ha pedig nem, akkor
vágd ki."

                        ZÖLDSÉG ÉS GYÜMÖLCS

De az így válaszolt neki: Uram, hagyd meg még ebben az évben, míg
körülásom és megtrágyázom. (Lk 13,8)

Egyszer valakitől különösen jó, házilag termesztett zöldségeket kaptam.
Miután megköszöntem, megkérdeztem, mitől lettek olyanok. Azt a választ
kaptam, hogy a hőmérséklet épp megfelelő volt, és épp jókor jött a
csapadék. Ami ilyen kivételes terméshez vezetett, az jelentős részben
nem rajtuk múlt.
Ezzel ellentétben a lelki életünket befolyásoló tényezőknek nagyobbik
része rajtunk múlik. Mi határozzuk meg a hozzáállásunkat, a
fegyelmezettségünket, és a növekedésre való hajlandóságunkat. Ezért
aztán időről időre ellenőrzöm magam. Megvizsgálom a hozzáállásomat:
bízom Istenben? Igyekszem a szeretetében megmaradni? Megnézem a lelki
gyakorlataimat: imádkozás, bibliaolvasás, istentisztelet látogatása,
úrvacsorán való részvétel, megteszek-e minden jót, elkerülök-e minden
bűnt, amit tudok? Folyamodom-e lelki tanácsadásért? Szemügyre veszem a
növekedésre való hajlandóságomat: vágyom-e Istenre mindenek fölött?
Különlegesen jó gyümölcsöt akarok teremni Isten országában, de tudom,
hogy ez azt jelenti, nem függhetek pusztán a körülményeimtől. Van
feladatom, rajtam is múlik, milyen lesz a termés.

Imádság: Atyánk, jó gyümölcsöt szeretnénk teremni. Segíts táplálni
lelkünket a tőled származó kegyelemmel. Ámen.

Isten segítségével tudunk jó gyümölcsöt teremni.
Bradford Reeves (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ISTEN KEGYELME UTÁN VÁGYAKOZÓKÉRT!