Csendes Percek május 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 20., V, 05:37:01 CEST

                       2012. május 20. vasárnap

JSir 3,19-26.

19 Gondolj nyomorúságomra és hontalanságomra, az ürömre és a méregre!
20 Mindig erre gondol, és elcsügged a lelkem.
21 De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek:
22 Szeret az ÚR, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma:
23 minden reggel megújul. Nagy a te hűséged!
24 Az ÚR az én osztályrészem - mondom magamban -, ezért benne bízom.
25 Jó az ÚR a benne reménykedőkhöz, a hozzá folyamodókhoz.
26 Jó csendben várni az ÚR szabadítására.

                           A REMÉNYEN TÚL

Jó az Úr a benne reménykedőkhöz, a hozzá folyamodókhoz. Jó csendben
várni az Úr szabadítására. (JSir 3,25-26)

Száz mérföldre, az otthonunktól délre van egy kicsi sivatagi város,
amit Reménynek hívnak. Aki télen autózik a városon át, lakókocsik
százait láthatja. Az év négy hónapjára a város a hideg elől menekülő
látogatók otthona lesz. Akik viszont nyáron utaznak keresztül a városon,
azok azt látják, hogy a fő út nagy része be van deszkázva. De akár tél,
akár nyár van, az utolsó dolog, amit a látogató lát, ahogy elhagyja a
várost, az egy kiírás, amely ezt hirdeti: "Ön már elhagyta Reményt."
Nem szeretném, ha naponta azt mondanák nekem, hogy túl vagyok a
reményen, vagy hogy minden remény mögöttem van. Vannak olyan napok,
amikor azt érzem, hogy életem nem is lehetne ennél rosszabb. De Istennél
mindig lehet reményem.
Jeremiás Siralmainak írója kétségbeejtő helyzetben volt, megtörtnek
érezte magát, támadás alatt, és nehézségekkel körbevéve, amikor nem volt
lehetőség a menekülésre. A Siralmak közepén a 3. fejezetben az
elhagyatott és tehetetlen próféta fordulatot vesz, és a remény üzenetét
hirdeti, ezzel az Istenre figyelést választva, akinek szeretete egyedül
tud reményt adni nekünk. Reményünknek ma is ugyanez az alapja: "Szeret
az Úr, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma: minden
reggel megújul." (JSir 3,22-23)

Imádság: Istenünk, kétségbeesésünk idején segíts reményt találni a te
nagy szeretetedben és irgalmadban. Ámen.

Isten szeretetére hagyatkozva mindig van okunk a reményre.
Joy P. Gage (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK REMÉNYSÉGÉRT!