Csendes Percek május 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Május. 19., Szo, 05:37:01 CEST

                       2012. május 19. szombat

1Kor 13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3 És
ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet
pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet türelmes, jóságos;
a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra,
nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az
igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek
közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                          A HIÁNYZÓ DARAB

A szeretet soha el nem múlik. (1Kor 13,8)

Szeretek lapra szerelt bútorokat összerakni. A darabokat lapos
dobozokban szállítják ki, és miután figyelmesen elolvasom az
utasításokat, össze tudom szerelni a bútort. A székek összerakása nagyon
egyszerű feladatnak tűnt. Figyelmesen elolvastam az útmutatót, és minden
darabot kiraktam a megfelelő sorrendben. Néhány sikertelen próbálkozás
után három székem ott állt összerakva, használatra készen. De a
negyedikkel akadt egy kis problémám. A legkisebb csavarok egyike
hiányzott a csomagból. Mindenhol kerestem, de nem találtam meg. A csavar
nélkül nem tudtam összerakni a széket, de nem lehetett volna
biztonságosan használni sem. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, és
hamarosan elküldték a szükséges csavart. Amikor megérkezett, befejeztem
az összerakást, és már készen állt a használatra. Ez a pici alkatrész
micsoda különbséget jelentett!
Tapasztalatom Isten szolgálatára emlékeztetett. Bármilyen ajándékunk is
legyen, akármilyen erős is hitünk vagy akármilyen nagylelkűen adakozunk,
ezek semmit sem jelentenek, ha a szerető lelkület hiányzik. Jézus
szeretetből vállalta a keresztet, és a Szeretet támasztotta fel a
halálból. A szeretet nélkülözhetetlen összetevő.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy felebarátainkat szeretetben szolgáljuk.
Ámen.

Mindezek fölé pedig öltsétek fel a szeretetet, mert az tökéletesen
összefog mindent. (Kol 3,14)
Carol Purves (Cumbria, Nagy-Britannia)

IMÁDKOZZUNK A BÚTORASZTALOSOKÉRT!