Csendes Percek március 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 31., Szo, 05:37:01 CEST

                      2012. március 31. szombat

ApCsel 22,2-11.

2 Mikor hallották, hogy héber nyelven szól hozzájuk, még jobban
elcsendesedtek. Aztán így folytatta Pál: 3 "Én zsidó ember vagyok, a
ciliciai Tarzuszban születtem, de ebben a városban növekedtem fel;
Gamáliél lábainál kaptam nevelést az ősi törvény szigora szerint, és én
is így rajongtam Istenért, ahogyan ma ti mindnyájan. 4 E tanítás
követőit halálra üldöztem, megkötöztem, és börtönbe juttattam férfiakat
is, meg nőket is. 5 Tanúm erre a főpap és a vének egész tanácsa, akiktől
levelet is kaptam a testvérekhez, és elmentem Damaszkuszba, hogy az
odavalókat is megkötözve hozzam Jeruzsálembe, hogy megkapják
büntetésüket. 6 Történt pedig, hogy útközben, amint déltájban közeledtem
Damaszkuszhoz: hirtelen vakító fényesség sugárzott le rám az égből. 7 A
földre estem, és hangot hallottam, amely így szólt: Saul, Saul, miért
üldözöl engem? 8 Én pedig megkérdeztem: Ki vagy, Uram? És ő így szólt:
Én vagyok a názáreti Jézus, akit te üldözöl. 9 Akik velem voltak, a
fényt ugyan látták, de a velem beszélő hangját nem hallották. 10 Ezt
kérdeztem akkor: Mit tegyek, Uram? Az Úr pedig azt felelte nekem: Kelj
fel, menj Damaszkuszba, és ott megmondják neked mindazt, amit tenned
kell, amit Isten felőled elrendelt. 11 Mivel pedig annak a fényességnek
a ragyogása miatt nem láttam, a velem levők kézen fogva vezettek; úgy
mentem be Damaszkuszba.

                            MIT TEGYEK?

Ezt kérdeztem akkor: Mit tegyek, Uram? Az Úr pedig azt felelte nekem:
Kelj fel, menj Damaszkuszba, és ott megmondják neked mindazt, amit
tenned kell. (ApCsel 22,10)

Gyakran megtörténik, hogy amikor valamit szépen eltervezek, közbejön
valami, és összezavar mindent. A családomnak is szembe kellett néznie az
utóbbi időben néhány nem várt eseménnyel: egészségi problémák, egyik
lányunk másik államba költözése. Emellett egyikünknek lehetősége nyílt
felnőtt fejjel főiskolán tanulni. Mindezek kérdéseket vetnek fel. Ezért
Pálhoz hasonlóan gyakran kérdeztem: "Mit tegyek, Uram?"
Saulnak drámai volt a megtérése a damaszkuszi úton. Élete egy csapásra
megváltozott. Gyakran nekünk is egy pillanat alatt megváltozik az
életünk. A hirtelen változások idején Sauléhoz hasonló lehet a reakciónk
a körülményekre: "Mit tegyek, Uram?" Miután feltettük a kérdést, várunk
az Úr válaszára. Ez a várakozás sokszor a legnehezebb, és valószínűleg
nem fogjuk az Úr hangját a valóságban úgy hallani, mint ahogy Saul
hallotta. Isten mindazonáltal szól hozzánk.
Gyakran a gyülekezeti közösség lehet Isten hangja számunkra. Amikor egy
hívő barátunkkal beszélgetünk, aki felé bizalmunk van, Istent hallhatjuk
szólni rajta keresztül. Ha kutatjuk az Isten igéjét és imádkozunk, a
válasz éppoly bizonyosan meg fog érkezni, mint Saul történetében.

Imádság: Istenünk, sokszor nem tudjuk, mit tegyünk. Kérünk, szólj
hozzánk, hogy meghalljuk hangodat. Ámen.

A változások gyakoriak, de Isten vezetése, szeretete állandó.
Margie J. Harding (Maryland, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ IDŐSEBB FŐISKOLÁSOKÉRT!