Csendes Percek március 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 26., H, 05:37:02 CEST

                       2012. március 26. hétfő

Neh 2,1-10.

1 Artahsasztá király uralkodásának huszadik évében a Niszán hónapban
történt: bor volt előttem, fölvettem a bort, és odanyújtottam a
királynak. Nem szoktam szomorú lenni előtte, 2 ezért így szólt hozzám a
király: Miért szomorú az arcod? Hiszen nem vagy beteg! Nem lehet ez más,
csak a szív szomorúsága! Ekkor én nagyon megijedtem, 3 és ezt mondtam a
királynak: Örökké éljen a király! Hogyne volna szomorú az arcom, hiszen
az a város, ahol őseim sírja van, rommá lett, és kapuit tűz emésztette
meg! 4 Akkor a király ezt kérdezte tőlem: Mit kívánsz tehát? Én pedig
imádkoztam a menny Istenéhez, 5 majd ezt mondtam a királynak: Ha jónak
látja a király, és ha méltónak tartod rá szolgádat, akkor küldj el engem
Júdába, abba a városba, ahol őseim sírja van, hogy felépítsem azt! 6 A
király így válaszolt, miközben a királyné mellette ült: Meddig tart az
utazásod, és mikor térsz vissza? Mivel a király jónak látta, hogy
elbocsásson engem, közöltem vele az időpontot. 7 Majd ezt mondtam a
királynak: Ha jónak látja a király, adasson nekem leveleket a Folyamon
túli helytartókhoz, hogy engedjenek átutazni, amíg meg nem érkezem
Júdába. 8 Adasson egy levelet Ászáfhoz, a királyi erdők őréhez is, hogy
adjon nekem gerendának való fát a templomnál levő erődítésnek meg a
város falának a kapuihoz, és ahhoz a házhoz, ahova én megyek. A király
megadta ezt nekem Istenemnek hozzám való jóakarata folytán. 9 Amikor
megérkeztem a Folyamon túli helytartókhoz, átadtam nekik a király
leveleit. A király adott mellém a haderőből tiszteket és lovasokat is.
10 Meghallotta ezt a hóróni Szanballat és Tóbijjá, az ammóni szolga, és
nagyon rosszallották, hogy jött egy olyan ember, aki Izráel fiainak a
javát keresi.

                             MONDD KI!

Uram, legyen figyelmes a füled szolgád imádságára. Adj ma sikert
szolgádnak, és add, hogy legyen hozzá irgalmas az az ember! Én ugyanis a
király pohárnoka voltam. (Neh 1,11)

Miután befejeződött a szakmai képzésem, elfogadtam egy felügyelői
állást egy nagy cégnél. Az egyetlen keresztyén alkalmazott voltam azon
az emeleten, bár volt a cégnél még néhány keresztyén munkatárs.
Nagyböjt ideje alatt a Humán Erőforrás részleg igazgatójától
szabadnapot akartam kérni, hogy megünnepelhessem nagypénteket. Azt
mondta, hogy ez a nap nincs rajta a cég hivatalos munkaszüneti napjainak
listáján. Akkor megkérdezte, hogy mi nagypéntek ünnepének az eredete és
a jelentése. Igyekeztem minél jobban elmagyarázni, hogy mit hiszek, és
mit jelent nekem Jézus Krisztus halála és feltámadása. Az igazgató
érdeklődéssel hallgatott. Ezután visszamentem az irodámba.
Kb. 30 perccel később az igazgató hívott telefonon. Közölte velem, hogy
a cég ügyvezető igazgatója hozzájárult ahhoz, hogy a keresztyén dolgozók
számára ez a nap is az ünnepnapok listájára kerüljön. Nagyon megörültem
a jó hírnek! Egy meglehetősen szokatlan helyzetben az Úr megengedte,
hogy a pozíciómat arra használjam, hogy a Krisztusról szóló jó hírt
megosszam, és javítsam munkahelyemen a keresztyén kisebbség
munkakörülményeit.

Imádság: Istenünk, köszönjük hitünket. Segíts, hogy lehetőséget
találjunk az evangélium átadására. Ámen.

Hogyan tudnék a munkahelyemen Krisztusról beszélni?
Zafar Iqbal (Punjab, Pakisztán)

IMÁDKOZZUNK A PAKISZTÁNI KERESZTYÉNEKÉRT!