Csendes Percek március 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 21., Sze, 05:37:01 CET

                       2012. március 21. szerda

Ef 2,4-10.

4 Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel
minket szeretett, 5 minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt,
életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! - 6
és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus
Jézusért, 7 hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének
mérhetetlen gazdagságát irántunk való jóságából Krisztus Jézusban. 8
Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van:
Isten ajándéka ez; 9 nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. 10
Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre
teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.

                           MI A KEGYELEM?

Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus már
akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk. (Róm 5,8)

Harmadikos voltam, amikor egy szörnyű bűnnek gondolt dolgot tettem:
eltéptem a matekkönyvemet. Padtársam megerősítette rossz érzésemet:
"Most aztán bajban vagy!" - mondta.
Pánikba estem. Mi lesz vajon a büntetésem? Házilag készített ruháim és
frizurám is jelezték, hogy családomnak nincs pénze új könyvre. Úgy
döntöttem, jobb, ha bevallom, mint ha rajtakapnak, úgyhogy elindultam a
tanári asztal felé. Könnyek között bevallottam bűnömet.
Meglepetésemre, a tanárnőm fogott egy darab ragasztószalagot, és
visszahelyezve a kitépett lapot, egy mozdulattal megjavította a könyvet,
majd visszaadta: "Tessék, rendben van." - mondta egy mosollyal, amelytől
minden félelmem elpárolgott.
Évekkel később gondot jelentett a "kegyelem" szó megértése. Amikor régi
keresztyéneket kértem, hogy magyarázzák el, odavetett kegyes válaszokat
kaptam, mint a "Krisztus érdeméért kapott isteni jóindulat" vagy
"Istentől érdemtelenül kapott szívesség". Csak akkor értettem meg
igazán, amikor eszembe jutott, mit tett tanárnőm egy bűntudattól sújtott
harmadikos kisgyerekért. Nem abból, amit mondott, hanem amit tett.

Imádság: Szerető Atyánk, használj bennünket, hogy segítsünk másoknak
megérteni szeretetedet és kegyelmedet, ami meghaladja bűneinket. Ámen.

Mindannyian tükrözhetjük Isten kegyelmét egymás felé.
Karen Wingate (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANÁROKÉRT!