Csendes Percek március 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 13., K, 05:37:01 CET

                        2012. március 13. kedd

2Móz 14,10-25.

10 A fáraó közeledett. Izráel fiai pedig föltekintettek, és látták,
hogy az egyiptomiak utánuk eredtek. Ekkor nagy félelem fogta el őket, és
segítségért kiáltottak Izráel fiai az ÚRhoz. 11 Mózesnek pedig ezt
mondták: Nincs talán elég sír Egyiptomban, hogy a pusztába hoztál
bennünket meghalni? Mit tettél velünk, miért hoztál ki bennünket
Egyiptomból?! 12 Nem megmondtuk neked még Egyiptomban, hogy hagyj nekünk
békét, hadd szolgáljuk az egyiptomiakat?! Mert jobb nekünk, ha az
egyiptomiakat szolgáljuk, mint ha a pusztában halunk meg! 13 De Mózes
így felelt a népnek: Ne féljetek! Álljatok helyt, és meglátjátok, hogyan
szabadít meg ma az ÚR benneteket! Mert ahogyan ma látjátok az
egyiptomiakat, úgy soha többé nem fogjátok látni őket. 14 Az ÚR harcol
értetek, ti pedig maradjatok veszteg!
15 Akkor ezt mondta Mózesnek az ÚR: Miért kiáltasz énhozzám? Szólj
Izráel fiaihoz, hogy induljanak útnak. 16 Te pedig emeld föl a botodat,
nyújtsd a kezedet a tenger fölé, és hasítsd ketté, hogy szárazon
menjenek át Izráel fiai a tenger közepén. 17 Én pedig megkeményítem az
egyiptomiak szívét, hogy menjenek utánuk. Így mutatom meg dicsőségemet a
fáraón és egész haderején, harci kocsijain és lovasain. 18 Majd megtudja
Egyiptom, hogy én vagyok az ÚR, amikor megmutatom dicsőségemet a fáraón,
harci kocsijain és lovasain. 19 Ekkor elindult az Isten angyala, aki
Izráel tábora előtt járt, és mögéjük ment. Elindult az előttük levő
felhőoszlop is, és mögéjük állt. 20 Odament Egyiptom tábora és Izráel
tábora közé, és az a felhő, amely világítani szokott éjjel, sötét
maradt, ezért nem közeledtek egymáshoz egész éjszaka. 21 Mózes
kinyújtotta kezét a tenger felé, az ÚR pedig egész éjjel visszafelé
hajtotta a tengert erős keleti széllel, és szárazzá tette a tengert,
úgyhogy a víz kettévált. 22 Izráel fiai szárazon mentek be a tenger
közepébe, és a víz jobbról-balról falként állt.
23 Az egyiptomiak üldözőbe vették őket, és bement utánuk a tenger
közepébe a fáraó összes lova, harci kocsija és lovasa is. 24 A hajnali
őrségváltás idején rátekintett az ÚR a tűz- és felhőoszlopból az
egyiptomiak táborára, és megzavarta az egyiptomiak táborát. 25
Akadályozta a harci kocsik kerekeit, és nehezen vonszolták azokat. Ekkor
azt mondták az egyiptomiak: Meneküljünk Izráel elől, mert az ÚR harcol
értük Egyiptom ellen!

                             KIS CSODÁK

Mózes kinyújtotta kezét a tenger felé, az Úr pedig egész éjjel
visszafelé hajtotta a tengert erős keleti széllel, és szárazzá tette a
tengert, úgyhogy a víz kettévált. (2Móz 14,21)

Jogász vagyok. Amikor vallási szervezeteknek segítek, gyakran kerülök
olyan helyzetbe, amely emberileg nézve teljesen megoldhatatlannak tűnik.
Aki már találkozott az orosz bürokrácia gépezetével, bizonyára megérti
ezt. Mondok egy példát.
Néhány dokumentumot kellett beadnom, hogy egy teológiai szeminárium
oktatási intézményként kaphassa meg a működési engedélyét. Sorban álltam
- a 98-as számmal. Mindenki azt mondta, hogy azon a napon lehetetlenség
benyújtanom a dokumentumokat, pedig nagyon fontos lett volna. Fogtam a
számomat és elmentem dolgozni. Munkám végeztével visszamentem, arra
számítva, hogy biztos másnap kell majd újra jönnöm. Amikor odaértem, épp
a 97-es számot szólították. Én voltam a következő, és egyben az utolsó
aznap, akivel foglalkoztak.
Számtalan ehhez hasonló példát mondhatnék. Gyakran csodálkozom, vajon
csupán egyszerű szerencse ez? Számomra nem. Sokkal inkább úgy látom: ez
Isten keze munkája.

Imádság: Drága Urunk, köszönjük csodáidat, melyeket mindennapjaink
során megtapasztalhatunk. Ámen.

Isten minden nap cselekszik az életünkben. Figyelni fogom az apró
csodákat!
Kim Szergej (Moszkva, Oroszország)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK AZ ÁLLAMI HIVATALOKKAL NAPONTA VAN DOLGUK!