Csendes Percek március 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 11., V, 05:37:01 CET

                      2012. március 11. vasárnap

Zsolt 32.

1 Dávid tanítókölteménye. Boldog, akinek hűtlensége megbocsáttatott,
vétke eltöröltetett.
2 Boldog az az ember, akinek az ÚR nem rója fel bűnét, és nincs
lelkében álnokság.
3 Míg hallgattam, kiszáradtak csontjaim, egész nap jajgatnom kellett.
4 Mert éjjel-nappal rám nehezedett kezed, erőm ellankadt, mint a nyári
hőségben. (Szela.)
5 Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam. Elhatároztam,
hogy bevallom hűtlenségemet az ÚRnak, és te megbocsátottad bűnömet, amit
vétettem. (Szela.)
6 Ezért hozzád imádkozzék minden hívő, amíg megtalálhat. Ha nagy vizek
áradnak is, nem érik el őt.
7 Te vagy az oltalmam, megóvsz a bajtól, körülveszel a szabadulás
örömével. (Szela.)
8 Bölccsé teszlek, és megtanítalak, melyik úton kell járnod. Tanácsot
adok, rajtad lesz a szemem.
9 Ne legyetek olyan oktalanok, mint a ló vagy az öszvér, amelynek
kantárral és zablával kell fékezni szilajságát, másképpen nem közelít
hozzád.
10 Sok fájdalom éri a bűnöst, de aki bízik az ÚRban, azt ő szeretettel
veszi körül.
11 Örüljetek az ÚRnak, ujjongjatok, ti igazak! Vigadjatok mind, ti igaz
szívűek!

                           RÁHAGYATKOZÁS

Te vagy oltalmam, megóvsz a bajtól, körülveszel a szabadulás örömével.
(Zsolt 32,5)

Mindenkit érnek vádak, bírálatok, kritikák néha okkal, máskor ok
nélkül, olykor szándékosan, olykor pedig akaratlanul. Ha ezek a
szótüskék mélyen érintik a lelket, és a sértett nem tudja elengedni ezt
a terhet, és ez által gátat épít a megújító, megtisztító, felszabadító
áramlásba, akkor bizony hosszú ideig tud fájni, sajogni egy-egy seb, és
amíg gyógyulásnak indul a folyamat, addig nagyon nehéz folytatni a
feladatainkat, munkáinkat, komolyabb sérelem esetén talán az életet is.
Ha konkrétan magára a fizikai létünkre, a sebeinkre koncentrálunk, és az
emberek véleményét tartjuk mérvadónak, akkor valóban nehéznek,
reménytelennek tűnik a sértettség, a megbántódás, esetlegesen az ezekből
kialakult szégyenérzet feletti felülemelkedés. Ha azonban képesek
vagyunk kilépni ebből a fojtó skatulyából, és Jézusra figyelünk, akkor
terheink úgy porladnak szét, akár a szúrágott fa, amelynek már nincs
ereje, tartása és utolsó maradványait is messzire sodorja a szél.
Probléma- és konfliktusmegoldó képességünk fejlesztésének, a negatív
érzelmi becsapódások nyugodt és megfontolt redukálásának egyetlen
célravezető útja Jézusra figyelésünk hatékonyságában, mélységében,
teljességében rejlik, aminek legegyszerűbb és mindenki által
gyakorolható "eszköze" a hitünkből tiszta vizű forrásként fakadó
Ráhagyatkozás.

Imádság: Istenünk, benned bízunk, adj szabadulást. Ámen.

Jézusban megnyugodva kapunk igazi szabadságot.
Paudits Zoltán (Sükösd, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK KRISZTUS ELŐTTI ŐSZINTE MEGÁLLÁSÉRT!