Csendes Percek március 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 7., Sze, 05:37:01 CET

                       2012. március 7. szerda

Jn 4,5-15.

5 Eljutott Samária egyik városához, amelynek Sikár volt a neve. Ez
közel volt ahhoz a birtokhoz, amelyet Jákób adott fiának, Józsefnek. 6
Ott volt Jákób forrása. Jézus akkor az úttól elfáradva leült a
forrásnál; az idő délfelé járt. 7 Egy samáriai asszony jött vizet
meríteni. Jézus így szólt hozzá: "Adj innom!" 8 Tanítványai ugyanis
elmentek a városba, hogy ennivalót vegyenek. 9 A samáriai asszony ezt
mondta: "Hogyan? Te zsidó létedre tőlem kérsz inni, mikor én samáriai
vagyok?" Mert a zsidók nem érintkeztek a samáriaiakkal. 10 Jézus így
válaszolt: "Ha ismernéd az Isten ajándékát, és hogy ki az, aki így szól
hozzád: Adj innom! te kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő
vizet." 11 Az asszony így szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a
kút is mély: honnan vennéd az élő vizet? 12 Talán nagyobb vagy te
atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a kutat adta nekünk, és aki maga is ebből
ivott, sőt fiai és jószágai is?" 13 Jézus így válaszolt neki: "Aki ebből
a vízből iszik, ismét megszomjazik, 14 de aki abból a vízből iszik,
amelyet én adok neki, soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre
buzgó víz forrásává lesz benne." 15 Az asszony erre ezt mondta: "Uram,
add nekem azt a vizet, hogy ne szomjazzam meg, és ne kelljen idejárnom
meríteni."

                     HOSSZANTARTÓ, HŰSÍTŐ ITAL

Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék! Aki hisz énbennem, annak
belsejéből élő víz folyamai ömlenek! (Jn 7,37-38)

Minden tavasszal szeretem nézni, ahogy a verandámat elborítják a színes
virágok: korall-petúnia, kék-lobélia, és a poros-molnárka. Legszebbek,
amikor éppen kiültetem az előnevelt palántákat. Két hétig ezután minden
nap öntözöm őket, és örülök az esős napoknak, amikor Isten végzi el ezt
a munkát helyettem. Később, gyakran elfelejtem meglocsolni őket. Néhány
száraz nap után a virágok kókadozni kezdenek. Ilyenkor a legrosszabbtól
tartok. De hálás vagyok, ha a föld még nem száradt ki teljesen, és
öntözés után láthatom, amint újjáélednek.
Eszembe jut, hogy nekem is szükségem van Isten igéjének élő vizére. Ha
megfeledkezem a bibliaolvasásról és az imádkozásról, hamarosan
elhervadok. Az élet nehézségei úgy elboríthatnak, mint ahogy a
növényeket a nap heve kitikkasztja.
A Krisztusban hívő embereknek kiapadhatatlan vízforrás áll
rendelkezésükre. Jézus megígérte, ha hozzá térünk és hiszünk benne, élő
víznek folyamai áradnak majd belőlünk. Amikor időt szakítok a
reggelenkénti bibliaolvasásra, erősebbnek érzem magam, és jobban el
tudom viselni a nap megpróbáltatásait. Hervadó virágaim láttán azonnal
futok a locsolóért. De egy pillanatra megállok ilyenkor, és arra
gondolok: vajon fordultam-e mostanában Jézus Krisztushoz üde, frissítő
vízért?

Imádság: Urunk, frissíts fel minket igéd éltető vizével, hogy
növekedhessünk, és erőt nyerjünk benned. Ámen.

A növénynek vízre, az embernek lelki táplálékra van szüksége.
Sherree G. Funk (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A KERTÉSZKEDŐKÉRT!