Csendes Percek március 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Már. 6., K, 05:37:01 CET

                        2012. március 6. kedd

2Kor 2,12-17.

12 Amikor pedig megérkeztem Tróászba Krisztus evangéliumának
hirdetésére, bár az Úr kaput nyitott előttem, 13 nem volt nyugalma
lelkemnek, mivel nem találtam Titusz testvéremet. Ezért elbúcsúztam
tőlük, és elmentem Macedóniába. 14 De hála legyen Istennek, aki a
Krisztus ereje által mindenkor diadalra vezet bennünket, és ismeretének
illatát terjeszti általunk mindenütt. 15 Mert Krisztus jó illata vagyunk
Isten dicsőségére mind az üdvözülők, mind az elkárhozók között: 16
ezeknek a halál illata halálra, azoknak az élet illata életre. De ki
alkalmas erre? 17 Mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, akik nyerészkednek
Isten igéjével, hanem mint akik tiszta szívből, sőt Istenből szólunk
Isten előtt Krisztus által.

                        AZ ÉLETET FELKÍNÁLNI

Krisztus jó illata vagyunk Isten dicsőségére mind az üdvözülők, mind az
elkárhozók között: ezeknek a halál illata halálra, azoknak az élet
illata életre. (2Kor 2,15-16)

Évekkel ezelőtt Egyiptomba utaztam egy keresztyén női konferenciára. Az
egyik nap meglátogattuk a Zabaleen területet, ahol kopt keresztyének
élnek és dolgoznak. Kairó városi szemetét válogatják szét. A szemét
magas kupacokban volt felhalmozva mindenfelé: műanyaghulladék az egyik
halomban, üvegek a másikban, megint külön a gumiabroncsok. Ezek a
hulladékok, mint megannyi kis hegy magasodtak, a terület közepén pedig
egy takaros, betonból épült kis kápolna állt.
Kis tüzek lobogtak szerte, amelyekben a nem-lebomló anyagok égtek el. A
templom körül malacok futkároztak, felfalva minden ehető hulladékot.
Odakünn szörnyű volt a bűz, de a templomon belül egy meleg és szerető
közösséget találtam. A lelki légkör a legédesebb illatú parfümként
hatott. Az egyik, szemmel láthatóan nagyon szegény kislány odajött
hozzám, letört a kenyeréből egy darabkát, és felém nyújtotta. Azt mondta
arab nyelven: "Krisztus nevében".
Mit adunk mi át az embereknek, akikkel naponta találkozunk? Látják
rajtunk, hogy keresztyének vagyunk? Az életet kínáljuk-e nekik Krisztus
nevében?

Imádság: Urunk, segíts, hogy az élet jó illatát vigyük magunkkal
mindazoknak, akikkel ma találkozunk. Ámen.

Krisztust akarom megjeleníteni mindenki felé, akivel ma kapcsolatba
kerülök.
Pat Rantisi (Shropshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A KOPT KERESZTYÉNEKÉRT!