Csendes Percek június 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 27., Sze, 05:37:01 CEST

                       2012. június 27. szerda

Ez 40,1-14.

1 Fogságunk huszonötödik évében, az év elején, a hónap tizedikén -
tizennégy évvel azután, hogy bevették a várost - ugyanazon a napon
megragadott, és elvitt engem az ÚR. 2 Isteni látomásban vitt el engem
Izráel országába, letett egy igen magas hegyre, amelynek a déli oldalán
egy városhoz hasonló építmény volt. 3 Odavitt engem, és én egy férfit
láttam, amint állt a kapuban. Olyannak látszott, mintha ércből lett
volna; kezében lenzsinór és mérőnád volt. 4 Ez a férfi így szólt hozzám:
Emberfia! Nézd meg a szemeddel, halld meg a füleddel, és vésd az eszedbe
mindazt, amit mutatok neked, mert azért kellett idejönnöd, hogy meglásd
ezeket a dolgokat. Mindazt, amit látsz, mondd el Izráel házának!
5 A templomon kívül körös-körül várfal húzódott. A férfi kezében egy
hatkönyöknyi mérőnád volt (ez a könyök a szokásosnál egy tenyérrel
hosszabb volt). Megmérte az építményt: egy mérőnád széles és egy mérőnád
magas volt. 6 Azután a keletre néző kapuhoz ment, fölment a lépcsőjén,
és megmérte a kapu küszöbét: egy mérőnád széles volt, és a másik küszöb
is egy mérőnád széles. 7 Egy-egy őrszoba egy mérőnád hosszú és egy
mérőnád széles volt; az őrszobák közötti tér öt könyök, a kapu küszöbe
pedig, a kapu csarnoka mellett, a templom felől egy mérőnád volt. 8
Megmérte a kapu csarnokát a templom felől: egy mérőnád széles volt. 9
Megmérte a kapu csarnokát: nyolc könyök volt, pillérei pedig két könyök
vastagok voltak. A kapu csarnoka a templom felől volt. 10 A keleti
kapunak mind az egyik, mind a másik oldalán három-három őrszoba volt,
mind a három azonos méretű, és a pillérek is azonos méretűek voltak,
mind az egyik, mind a másik oldalon. 11 Azután megmérte a kapunyílás
szélességét: tíz könyök volt, a kaputér pedig tizenhárom könyök. 12 Az
őrszobák előtt levő terület egy könyök volt, egykönyöknyi terület volt a
másik oldalon is. Mindegyik őrszoba hat könyök volt az egyik oldalon, és
hat könyök a másik oldalon is. 13 Azután megmérte a kaput az egyik
őrszoba hátsó falától a másiknak a hátsó faláig: huszonöt könyök széles
volt, ahol egyik nyílás a másikkal szemben volt. 14 Így járt el a
csarnoknál is: húsz könyök volt az, és a kapu csarnokát udvar vette
körül.

                      TÚL KICSI ISTEN SZÁMÁRA

A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a
megjobbításra, az igazságban való nevelésre. (2Tim 3,16)

Minden évben végigolvasom a Bibliát. Jólesik, hogy ezáltal ismerős az
egész Szentírás számomra. Meg kell vallanom, nem egyformán tetszik
minden rész. Ha például Ezékiel könyvéhez érek, amikor a próféta megméri
a templomot (Ez 40-42), gyorsan áthaladok rajta. Az agyam nem annyira
élvezi a méreteket, irányokat; nem is tudok teljes képet alkotni a
történetről.
Mindenesetre még az unalmasnak tűnő szakaszokban is próbálok találni
valamit, amit az életemre vonatkoztathatok. Újra és újra elmondom
magamban, hogy nyilvánvalóan Isten nagy hangsúlyt fektet a részletekre.
Ez megnyugtat, mert az ördög sokszor éppen a részletekben rejtőzik az
életemben. Kíváncsi vagyok, hogy a különböző programok hogyan illenek
össze, hogyan fogom tudni időben elvégezni feladataimat, vagy hogyan
tudom majd helyrehozni a kiborulásaim által okozott bajt, amikor
elsikkadtam valami fontos fölött.
Bár a Biblia emlékeztet, hogy Isten odafigyel a részletekre, nem tudom,
vajon terheljem-e Istent imádságaimban apró mindennapi problémáimmal.
Tegnap, miközben fejem már kóválygott a könyök méretektől és
oszlopoktól, egy világos választ kaptam: Vajon lehet-e bármely kérés
kicsi Isten számára, aki megtervezte, lemérte, és feljegyeztette
mindezeket?

Imádság: Köszönjük Istenünk, hogy odafigyelsz életünk részleteire.
Segíts, hogy mindig tanuljunk igédből. Ámen.

Isten, aki hajam szálait nyilvántartja, napjaimat is eligazgatja.
Jennifer Aaron (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIAÓRA TANÍTÓKÉRT!