Csendes Percek június 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 26., K, 05:37:01 CEST

                        2012. június 26. kedd

Jn 21,15-19.

15 Miután ettek, így szólt Jézus Simon Péterhez: "Simon, Jóna fia,
jobban szeretsz-e engem, mint ezek?" Ő pedig így felelt: "Igen, Uram, te
tudod, hogy szeretlek téged!" Jézus ezt mondta neki: "Legeltesd az én
bárányaimat!" 16 Másodszor is megszólította: "Simon, Jóna fia,
szeretsz-e engem?" Ő ismét így válaszolt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
szeretlek téged." Jézus erre ezt mondta neki: "Őrizd az én juhaimat!" 17
Harmadszor is szólt hozzá: "Simon, Jóna fia, szeretsz-e engem?" Péter
elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte tőle: szeretsz-e engem?
Ezért ezt mondta neki: "Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy szeretlek
téged." Jézus ezt mondta neki: "Legeltesd az én juhaimat! 18 Bizony,
bizony, mondom néked: amikor fiatalabb voltál, felövezted magadat, és
oda mentél, ahova akartál; de amikor megöregszel, kinyújtod a kezedet,
más övez fel téged, és oda visz, ahova nem akarod." 19 Ezt azért mondta,
hogy jelezze: milyen halállal dicsőíti meg majd Istent. Miután ezt
mondta, így szólt hozzá: "Kövess engem!"

                           MÉG PÉTERT IS!

A maga juhait pedig a nevükön szólítja és kivezeti. (Jn 10,3)

"Az Úr még Pétert is szerette!" Ezek a szavak felébresztettek szokásos
vasárnap esti lelki egykedvűségemből. Minden vasárnap három
istentiszteleten is részt vettem, és ekkor már este volt, amikor
gondolataim könnyen elkalandoztak. Miért szerette az Úr Pétert? A
lelkész ecsetelte, Péter hogyan tagadta meg háromszor Jézust, de most,
ott a galileai tenger partján a feltámadott Jézus teljes szeretetével
vonta körül (Jn 21).
A lelkész kihangsúlyozta a lényeget, ekkorra pedig már teljesen éber
voltam. Még Pétert is szereti? Ez biztos engem jelent! Éreztem, ahogy
könnyek szöknek a szemembe. 14 éves voltam, és a magamfajta fiúk nem
szoktak sírni. Édesanyám észrevette a könnyeimet, és megkérdezte, jól
vagyok-e. Csak egyszerűen ennyit mondtam: "Átadtam az életemet
Jézusnak." Átölelt, és így szólt: "Hát ez csodálatos! Mi történt?"Azt
válaszoltam: "Ha Jézus Pétert szerette, akkor engem is szeret."
Krisztus, a jó pásztor, név szerint ismeri saját juhait. Amikor
Krisztus megszólította Máriát a sírnál, ő felismerte az Urat, és
másoknak is elmondta, hogy Jézus él. Hát nem csodálatos, hogy Krisztus
név szerint ismer minket? És ha figyelünk, meghalljuk a hívását, és
követhetjük őt - nemcsak azért, hogy szeressen minket, hanem hogy mi is
szeressük őt. Lehet, hogy valakit nem Péternek hívnak, az Úr azonban
mindenkit szeret.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy név szerint ismersz minket. Segíts,
hogy meghalljuk hívásodat, és válaszoljunk. Ámen.

Krisztus ma név szerint hív engem.
Peter Whatton (Devon, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZ IFJÚSÁGI MUNKÁSOKÉRT!