Csendes Percek június 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 22., P, 05:37:01 CEST

                       2012. június 22. péntek

Lk 15,1-10.

1 A vámszedők és a bűnösök mindnyájan igyekeztek Jézushoz, hogy
hallgassák őt. 2 A farizeusok és az írástudók pedig így zúgolódtak: "Ez
bűnösöket fogad magához, és együtt eszik velük." 3 Ő erre ezt a
példázatot mondta nekik: 4 "Ha valakinek közületek száz juha van, és
elveszít közülük egyet, vajon nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet a
pusztában, és nem megy-e addig az elveszett után, amíg meg nem találja?
5 És ha megtalálta, felveszi a vállára örömében, 6 hazamegy, összehívja
barátait és szomszédait, majd így szól hozzájuk: Örüljetek velem, mert
megtaláltam az elveszett juhomat. 7 Mondom nektek, hogy ugyanígy nagyobb
öröm lesz a mennyben egyetlen megtérő bűnösön, mint kilencvenkilenc igaz
miatt, akinek nincs szüksége megtérésre."
8 "Vagy ha egy asszonynak tíz drahmája van, és elveszít egy drahmát,
vajon nem gyújt-e lámpást, nem söpri-e ki a házát, és nem keresi-e
gondosan, míg meg nem találja? 9 És ha megtalálta, összehívja barátnőit
és szomszédasszonyait, és így szól: Örüljetek velem, mert megtaláltam a
drahmát, amelyet elvesztettem. 10 Mondom nektek, így fognak örülni az
Isten angyalai egyetlen megtérő bűnösnek."

                             NEM SZEMÉT

Ha egy asszonynak tíz drachmája van, és elveszít egy drachmát, vajon
nem gyújt-e lámpást, nem söpri-e ki a házát, és nem keresi-e gondosan,
míg meg nem találja? És ha megtalálta, összehívja barátnőit, és
szomszédasszonyait, és így szól: Örüljetek velem, mert megtaláltam a
drachmát. (Lk 15,8-9)

Ötéves lányom elveszítette fülbevalóját a kocsiban. Amikor takarítottam
az autót, a porszívó felszippantotta. Szétszedtem a porszívót, hogy
megkeressem. Hónapok óta nem ürítettem a porzsákot, és egy órás kutatás
után, amit a rágógumik, cukros papírok és száraz ételmaradékok között
turkálva töltöttem, megtaláltam a fülbevalót. Beléptem a házba, várva,
hogy üdvrivalgás fogad, de a lányom nem ujjongott különösképpen. Már el
is felejtkezett róla. A fáradozásomat, - a ráfordított időt és a
szemétturkálást, hogy megtaláljam ezt a majdnem értéktelen kis
fülbevalót, - nem koronázta öröm és hála.
A lányom reakcióján gondolkozva, eszembe jutott, vajon Isten hogyan
érez, amikor a megváltásra adott válaszunkat látja. Isten könyékig
gázolt értünk a szemétben, keresése Jézus életébe került. Miközben
értéktelennek és elfelejtettnek érezzük magunkat, Isten egyértelmű
óhaja, hogy megkeressen és megmentsen bennünket. Isten meg akar békélni,
és örökre kapcsolatban akar lenni velünk. Lehet, nem értjük, mit tett
értünk, Krisztusban mégis megment minket. És ez kellő ok az örömre.

Imádság: Áldunk Istenünk, hogy te megkeresel, megtalálsz, és Jézus
Krisztus által hazaviszel minket. Ámen.

Az üdvösség ajándéka hálaadásra és örvendezésre indít.
Robert Ames (Colorado, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚRBAN VALÓ ÖRVENDEZÉSÉRT!