Csendes Percek június 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 14., Cs, 05:37:02 CEST

                      2012. június 14. csütörtök

Mt 5,21-25.

Jézus mondja: 21 "Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj!
Mert aki öl, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette. 22 Én pedig azt
mondom nektek, hogy aki haragszik atyjafiára, méltó arra, hogy
ítélkezzenek felette, aki pedig azt mondja atyjafiának: Ostoba! - méltó
a főtörvényszéki eljárásra; aki pedig azt mondja: Bolond! - méltó a
gyehenna tüzére. 23 Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed, és
ott jut eszedbe, hogy atyádfiának valami panasza van ellened, 24 hagyd
ott ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb atyádfiával, és
csak azután térj vissza, s vidd fel ajándékodat. 25 Békülj meg
ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled, hogy át ne adjon
ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a szolgának, és így börtönbe kerülj."

                          A KIBORÍTOTT TEJ

Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel
békességben. (Róm 12,18)

Kisfiam a házban rohangálva nekiment a konyhapultnak, és kiborított egy
nagy pohár csokoládés tejet. Rögtön tudta, hogy rosszat csinált, de már
szaladt is, hogy minél hamarabb feltakarítsa. Ahogy az utolsó cseppet is
feltörölte, lenyűgözve gondoltam végig, hogyan viselkedett az adott
helyzetben. Ahelyett, hogy panaszkodott volna, hogy a pohár túl közel
volt a pult széléhez, vagy valami más mentséggel állt volna elő,
vállalta a felelősséget a tettéért, aminek nagyon örültem.
Mindannyian követünk el hibákat, és remélem, hogy amikor én hibázom, én
is úgy tudok viselkedni, ahogyan a fiam tette. Ha valami sértőt mondok,
vagy olyat teszek, amivel másokat megbántok, megpróbálom leplezni,
egyszerűen nem foglalkozok vele, valaki mást hibáztatok, vagy azonnal
vállalom a felelősséget a tetteimért, és igyekszem helyrehozni a
dolgokat? Vajon Isten is úgy érez, ahogy én éreztem, amikor láttam,
hogyan reagál a kisfiam a konyhai balesetre?
Milyen szép lenne tudni azt, hogy Istennek tetszik, ahogyan az
elkövetett hibáinkhoz viszonyulunk! Remélem, ha legközelebb "kiborítom a
tejet", úgy fogom kezelni a dolgot, ahogyan a fiam tette, és gyorsan
feltakarítom a koszt.

Imádság: Mennyei Atyánk, kérünk, segíts, hogy mindig a közeledben
legyünk, és elismerjük a hibáinkat. Ámen.

Isten hajlandó segíteni, hogy rendet tegyünk magunk után.
Jay Wollenburg (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI ÚGY ÉRZI, MÁSOK NEM BOCSÁTANAK MEG NEKI!