Csendes Percek június 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 13., Sze, 05:37:01 CEST

                       2012. június 13. szerda

Zsid 4,14-5,10.

14 Mivel tehát nagy főpapunk van, aki áthatolt az egeken, Jézus, az
Isten Fia, ragaszkodjunk hitvallásunkhoz. 15 Mert nem olyan főpapunk
van, aki ne tudna megindulni erőtlenségeinken, hanem olyan, aki hozzánk
hasonlóan kísértést szenvedett mindenben, kivéve a bűnt. 16 Járuljunk
tehát bizalommal a kegyelem trónusához, hogy irgalmat nyerjünk, és
kegyelmet találjunk, amikor segítségre van szükségünk.
1 Mert minden főpap, akit emberek közül választanak, az emberekért
rendeltetett Isten szolgálatára, hogy ajándékokat és áldozatokat
mutasson be a bűnökért. 2 Együtt tud érezni a tudatlanokkal és a
tévelygőkkel, mivel ő maga is körül van véve erőtlenséggel. 3 Így
nemcsak a népért, de önmagáért is köteles bűnért való áldozatot
bemutatni. 4 Senki sem szerezheti meg azonban önmagának ezt a
tisztességet, csak az, akit az Isten hív el, mint Áront is. 5 Ugyanúgy a
Krisztus sem maga dicsőítette meg magát azzal, hogy főpap lett, hanem
az, aki így szólt hozzá: "Az én fiam vagy, ma nemzettelek téged." 6
Ahogyan másutt is mondja: "Pap vagy te örökké, Melkisédek rendje
szerint." 7 Ő testi élete idején könyörgésekkel és esedezésekkel, hangos
kiáltással és könnyek között járult az elé, akinek hatalma van arra,
hogy kiszabadítsa őt a halálból. És meghallgattatott istenfélelméért. 8
Jóllehet ő a Fiú, szenvedéseiből megtanulta az engedelmességet, 9 és
miután tökéletességre jutott, örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok
számára, akik engedelmeskednek neki. 10 Mert az Isten őt a Melkisédek
rendje szerint való főpapnak nevezte.

                         LEVÉL ŐFELSÉGÉNEK

Járuljunk tehát bizalommal a kegyelem trónusához, hogy irgalmat
nyerjünk, és kegyelmet találjunk, amikor segítségre van szükségünk.
(Zsid 4,16)

Hosszú hetek körültekintő munkájába került, de végre befejeztem a
megbízóm nevében írt levelet őfelsége Zsófia spanyol királynénak. Több
napot szántam rá, hogy megtervezzem a spanyolul írt levél hangnemét,
tartalmát és felépítését. Addig gyártottam a piszkozatokat, amíg minden
egyes mondat tökéletes lett. Egy spanyol barátommal elolvastattam, hogy
nyelvtanilag hibátlan legyen, és a spanyol nagykövet is átnézte, hogy a
megfelelő királyi címeket és megszólításokat használtam-e.
De őszintén el kellett gondolkodnom azon is, milyen gyakran elfelejtem,
hogy az imádság nagy kiváltság. Az arra szánt idő, figyelem és
erőfeszítés nem méltó az én Királyom isteni felségéhez. Ha ilyen nagy
gondot fordítottam a spanyol királynénak írt levélre, mennyivel nagyobb
tisztelet járna a teremtés Urának!
Amikor imádkozunk, olyan Király elé járulunk, aki sokkal nagyobb, mint
bármilyen földi uralkodó. A vele való kapcsolathoz mégsem kell, hogy
bárki kijavítsa a nyelvtani hibáinkat, vagy hogy egy követségen
keresztül küldjünk leveleket. Krisztus kereszthalála és feltámadása
által, imádságban Isten királyi széke elé járulhatunk bármikor,
bármilyen körülmények között.

Imádság: Istenünk, Királyunk, csodáljuk szeretetedet, hogy mennyei
trónod elé engedsz minket. Ámen.

Az imádság beszélgetés a királyok királyával.
Tyler Fisher (Oxfordshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZ ORSZÁGOK VEZETŐIÉRT!