Csendes Percek június 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 2., Szo, 05:37:01 CEST

                       2012. június 2. szombat

Lk 22,17-20.

17 Azután vette Jézus a poharat, hálát adott, és ezt mondta: "Vegyétek,
és osszátok el magatok között. 18 Mert mondom nektek, hogy nem iszom
mostantól fogva a szőlőtő terméséből, amíg el nem jön az Isten országa."
19 És vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és e szavakkal adta nekik:
"Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én
emlékezetemre." 20 Hasonlóképpen vette a poharat is, miután
megvacsoráztak, és ezt mondta: "E pohár az új szövetség az én vérem
által, amely tiérettetek ontatik ki."

                        EMLÉKEZVE A POHÁRRA

Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isszátok e poharat, az Úrnak
halálát hirdessétek, amíg eljön. (1Kor 11,26)

Az éjszakai autóvezetésre készülődve rájöttem, hogy szükségem van egy
jó csésze kávéra - mégpedig olyanra, amit a nagyapám készített
gyerekkoromban; ugyanannyi tejszínhab és cukor volt abban, mint amennyi
kávé. Eszembe jutott a csodálatos ember, aki mindezt elkészítette nekem,
előtolultak szeretetének emlékei, nevetése és viccelődése.
Amikor az úrvacsorában részesülünk, valakire emlékezünk, akit nagyon
szeretünk. Látjuk Jézust, amint barátai szemébe néz, átnyújtja nekik a
kenyeret és a kelyhet, és azt mondja, "az én emlékezetemre!" (Lk 22,19)
Kíváncsi vagyok, vajon így történt minden alkalommal, mikor később a
tanítványai megtörték a kenyeret? Vagy elmulasztották szeretetteljes
tekintetét, amint rájuk nézett, és átnyújtotta a kelyhet nekik? Vajon
nekik is annyira fájt Jézus hiánya, mint ahogyan nekem a nagyapa, amint
végig vezettem az utat, kávémat szürcsölgetve azon a hajnali órán.
Még 35 évvel nagyapa halála után is, egy jó pohár kávé előhozza az
emlékét, ahogy a térdein ücsörögtem. Az úrvacsora alatt az emlékezés
sokkal erőteljesebb. Arra emlékezünk, aki mindenét odaadta értünk, és
arra kért, hogy emlékezzünk rá.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük, hogy jobban szeretsz bennünket,
mint bárki is valaha a földön. Ámen.

Ismerhetem Jézust, és emlékezhetek, hogy mit tett értem.
Esther Rigsby (Szingapúr)

IMÁDKOZZUNK HÁLÁVAL TANÍTÓINKÉRT!