Csendes Percek július 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 31., K, 05:37:01 CEST

                        2012. július 31. kedd

Mt 15,10-20.

10 Ekkor odahívta Jézus a sokaságot, és így szólt hozzájuk: "Halljátok,
és értsétek meg! 11 Nem az teszi tisztátalanná az embert, ami bemegy a
száján, hanem ami kijön a szájából, az teszi tisztátalanná az embert."
12 Tanítványai ekkor hozzá lépve megkérdezték tőle: "Tudod-e, hogy a
farizeusok megbotránkoztak, amikor meghallották ezt a beszédet?" 13 Ő
pedig így válaszolt: "Minden palántát, amelyet nem az én mennyei Atyám
ültetett, ki fognak gyomlálni. 14 Hagyjátok őket, világtalanok vak
vezetői! Ha pedig vak vezet világtalant, mind a ketten gödörbe esnek."
15 Péter ekkor ezt kérte: "Magyarázd meg nekünk az előbbi példázatot."
16 Ő pedig így szólt: "Még ti is értetlenek vagytok? 17 Nem gondoltok
arra, hogy minden, ami bemegy a szájon, a gyomorba jut, és az
árnyékszékbe kerül? 18 Ami azonban kijön a szájból, az a szívből
származik, és az teszi tisztátalanná az embert. 19 Mert a szívből
származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések,
paráznaságok, lopások, hamis tanúskodások és az istenkáromlások. 20 Ezek
teszik tisztátalanná az embert. De az, hogy mosdatlan kézzel eszik, nem
teszi tisztátalanná az embert."

                        MI VAN A SZÍVEMBEN?

Ami azonban kijön a szájból, az a szívből származik, és az teszi
tisztátalanná az embert. (Mt 15,18)

"Vigyázz!" - kiáltottam, és hátraugrottam kissé, miközben egy kisfiú
hátrált felém, megpróbálva elrúgni a pattogó focilabdát. Mélységes
felháborodást keltett bennem, amint a kilöttyent kávé okozta foltra
pillantottam a kabátomon. Szerencsére nem volt időm, hogy bármit is
mondjak a gyereknek, mert továbbfutott a labda után, észre sem vette az
okozott kis balesetet.
"Miért nem figyelnek az ilyen kis kölykökre?" - háborogtam, épp úgy,
mint évekkel ezelőtt a nagymamám. Később elgondolkoztam, vajon miért
reagáltam ilyen hevesen. Végül is csak egy ártani nem akaró focizó
kisfiú volt.
Nem gondoltam akkor át, csak kiömlött belőlem a szó, mint kávé a
kabátomra. Jézus egyszer arra figyelmeztette a tanítványait, hogy ami
kijön a szájukon, valójában a szívükből fakad.
A Biblia sokszor beszél arról, hogy mindenkor örüljünk. Ha a szívem
örömmel van tele, akkor, amikor elveszítem az egyensúlyomat, az öröm fog
kibuggyanni belőlem. Ha a szívem szeretettel van tele, akkor, ha
összetűzésbe kerülök valakivel, szeretettel fogok reagálni.
Elhatároztam, hogy a jövőben jobban fogok ügyelni arra, mi foglalja el a
szívemet, mert azt szeretném, hogy az öröm áradjon ki abból.

Imádság: Urunk, segíts, hogy áldására legyünk másoknak még akkor is, ha
kibillentenek lelki egyensúlyunkból. Ámen.

Ha szívünk szeretettel van tele, az élet kis megrázkódtatásai nem
ártanak majd.
Shirley M. Corder (Keleti-fok, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK SZÍVÉT MÉREG TÖLTI MEG!