Csendes Percek július 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 27., P, 05:37:01 CEST

                       2012. július 27. péntek

Zsolt 139,13-18.

13 Te alkottad veséimet, te formáltál anyám méhében.
14 Magasztallak téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak
alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt.
15 Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam,
mintha a föld mélyén képződtem volna.
16 Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt
írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg
belőlük.
17 Mily drágák nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!
18 Számolgatom, de több a homokszemeknél, s a végén is csak nálad
vagyok.

                          KÉZZEL KÉSZÍTETT

Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam, mintha
a föld mélyén képződtem volna. (Zsolt 139,15)

Dédnagymamám szokása volt, hogy órákon keresztül elüldögélt, s közben
csak kötött és horgolt. Leginkább a csipketerítőire emlékszem. Ezek
tulajdonképpen nem mások, mint csipkéből vagy vászonból készült
dekoratív alátétek. Nagymama a széktámlára vagy az asztalon egy lámpa
vagy tál alá rakta őket.
Ezeken a kis terítőkön bonyolult minták voltak, és rengeteg időbe
tellett elkészíteni egy darabot. Nem lehetett nagy tételben gyártani;
minden egyes darab nagy gonddal és szeretettel készült. Lassan-lassan
dédnagymamám munkái formát öltöttek. Ismert minden cérnát, öltést, és
minden szálat azon a terítőn.
A zsoltáros mondja, hogy Isten ugyanilyen figyelemmel és gondoskodással
alkotott meg minket, ahogy dédnagymamám formázta terítőit. Isten
mindnyájunkat egyenként és egyedinek formált meg. Fáradhatatlan és
szerető gondoskodással alkotott minket. Isten minden egyes embert sokkal
bensőségesebb és teljesebb módon ismer, mint ahogy dédnagymamám ismeri a
terítőit. Kezdetektől fogva ismer. Szeretettel, türelemmel alkotott,
különleges célra. Mindegyikünk Isten "kézimunkája".

Imádság: Segíts emlékeznünk, drága Istenünk, hogy ismersz minket
külsőnkben és belsőnkben egyaránt. Ámen.

Mivel Isten teremtett, ezért ismer és szeret minket.
Mike Morelan (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ISTEN SZERETETE UTÁN VÁGYAKOZÓKÉRT!