Csendes Percek július 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 23., H, 05:37:02 CEST

                        2012. július 23. hétfő

Kol 3,12-17.

12 Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és
szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget,
türelmet. 13 Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha
valakinek panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott
nektek, úgy tegyetek ti is. 14 Mindezek fölé pedig öltsétek fel a
szeretetet, mert az tökéletesen összefog mindent. 15 És a Krisztus
békessége uralkodjék a szívetekben, hiszen erre vagytok elhíva az egy
testben. És legyetek háládatosak. 16 A Krisztus beszéde lakjék bennetek
gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek
egymást zsoltárokkal, dícséretekkel, lelki énekekkel; hálaadással
énekeljetek szívetekben az Istennek. 17 Amit pedig szóltok vagy
cselekesztek, mind az Úr Jézus nevében tegyétek, hálát adva az Atya
Istennek őáltala.

                          AZ ÁRULÁS SZÍNE

Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek
panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy
tegyetek ti is. (Kol 3,13)

Évekig nem szerettem a lila színt. Ez volt legjobb barátnőm, Jenny
kedvenc színe, amikor 11-évesek voltunk - abban az évben, amikor
elárult. Nálam népszerűbb barátokra lelvén Jenny kigúnyolt, és még a
lámpát is lekapcsolta, ahogy magamra hagyott egy sötét iskolai mosdóban.
Lelkemben a lila a hűtlenség, a fájdalmas érzések és megbocsáthatatlan
emlékek színévé vált. Vagyis inkább olyan emlékeké, amelyeket nem
akartam megbocsátani.
Nem akartam, mert Jenny hibázott, én pedig sértett voltam. Ragaszkodtam
keserűségemhez, mindaddig, amíg Isten az Íráson keresztül megmutatta,
hogy meg kell bocsátanunk másoknak; éppúgy, ahogy ő megbocsátja a mi
bűneinket. A bűn rútságához képest a lila legcsúnyább árnyalata is
gyönyörű.
Ha valakinek, Jézusnak lett volna joga a keserűségre, annak okán, amit
az emberek tettek vele. A válasza azonban a bámulatra méltó megbocsátás
volt. Júdás elárulta őt azoknak, akik halálát akarták. Péter háromszor
tagadta le, hogy ismeri. Mégis, Jézus, mint Isten bűntelen gyermeke, aki
meghalt a kereszten, miután római katonák ütlegelték és kigúnyolták, így
imádkozott: "Atyám, bocsáss meg nekik!" (Lk 23,34).

Imádság: Istenünk, segíts Jézus példáját követnünk. Taníts minket
megbocsátani, ahogy te megbocsátottál. Ámen.

Egyetlen sérelem sem lehet akadálya a megbocsátásnak.
Lochlanina Tobey (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGBAN LEVŐ BARÁTOKÉRT!