Csendes Percek július 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 18., Sze, 05:37:02 CEST

                       2012. július 18. szerda

Róm 12,9-18.

9 A szeretet ne legyen képmutató. Iszonyodjatok a gonosztól,
ragaszkodjatok a jóhoz, 10 a testvérszeretetben legyetek egymás iránt
gyengédek, a tiszteletadásban egymást megelőzők, 11 a
szolgálatkészségben fáradhatatlanok, a lélekben buzgók: az Úrnak
szolgáljatok. 12 A reménységben örvendezzetek, a nyomorúságban legyetek
kitartók, az imádkozásban állhatatosak. 13 A szentekkel vállaljatok
közösséget szükségeikben, gyakoroljátok a vendégszeretetet. 14 Áldjátok
azokat, akik üldöznek titeket; áldjátok és ne átkozzátok. 15 Örüljetek
az örülőkkel, sírjatok a sírókkal. 16 Egymással egyetértésben legyetek,
ne legyetek nagyratörők, hanem az alázatosakhoz tartsátok magatokat. Ne
legyetek bölcsek önmagatok szerint. 17 Ne fizessetek senkinek rosszal a
rosszért. Arra legyen gondotok, ami minden ember szemében jó. 18 Ha
lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel
békességben.

                           A JÓ KERESÉSE

Aki jóra törekszik, jóakaratot szerez, de eljön a rossz arra, aki azt
hajhássza. (Péld 11,27)

Egy kávézóban ülve azt meséltem barátnőmnek, hogy mennyire félek egyik
rokonom közeli látogatásától. Meghallgatott, aztán egy kis szünet után
azt mondta: "Tudod, ha arra számítasz, hogy idegesíteni fog, akkor az
fog történni. Ha problémákat keresel, meg fogod találni őket."
Csendben emésztgettem szavait. Aztán felsóhajtva azt mondtam: "Annyira
igazad van." Tudtam, hogy változtatnom kell a hozzáállásomon, mielőtt a
rokonom megérkezik.
Aztán elolvastam a Péld 11,27-et. Megdöbbentett, hogy mennyire
egyértelműen vonatkozik rám a vers igazsága. Mivel rokonom bosszantó
viselkedésére figyeltem, ezért nem tudtam becsülni őt. Tud rokonszenves,
vicces és kellemes is lenni, de mindeddig nem vettem észre a jó
tulajdonságait, mert nem is kerestem. Amint a vers utal rá, ha a
negatívat keressük, meg fogjuk találni. Mégis, az ellenkezője is igaz.
Ha a jót keressük az emberekben, helyzeteken, akkor valóban meg fogjuk
találni.
Meglátogatott a rokonom, és időnként idegesített. De élveztem a
humorát, nagylelkűségét és szórakoztató történeteit. Amikor elment,
hálát adtam Istennek, hogy felhasználta a barátomat és a Szentírást, és
megmutatta, én vagyok az, akinek változnia kell.

Imádság: Édes Istenünk, hálát adunk neked, hogy megtanítasz bennünket,
hogyan legyünk hozzád hasonlók. Ámen.

Keresd minél inkább a jót másokban!
Dana Ryan (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A LÁTOGATÓBA ÉRKEZŐ ROKONAINKÉRT!