Csendes Percek július 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 14., Szo, 05:37:01 CEST

                       2012. július 14. szombat

Mt 6,19-24.

19 "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a
rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, 20 hanem
gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a
rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják
el. 21 Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is."
22 "A test lámpása a szem. Ezért ha a szemed tiszta, az egész tested
világos lesz. 23 Ha pedig a szemed gonosz, az egész tested sötét lesz.
Ha tehát a benned lévő világosság sötétség, milyen nagy akkor a
sötétség!"
24 "Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a
másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti: nem
szolgálhattok Istennek és a mammonnak."

                      LEGNAGYOBB GAZDAGSÁGUNK

Nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak. (Mt 6,24)

Kilenc-tízéves koromban nagyon jó tanuló voltam. Egy szombat reggelen
édesapámmal elmentem irattartót venni a házi dolgozatom papírjainak.
A boltban megtaláltuk a polcot, amelyen ott sorakoztak a legkülönfélébb
színű dossziék. Választanom kellett egyet. Ránéztem az apukámra és
álmodozó hangon megszólaltam: "El tudod képzelni, milyen jó lenne, ha
elég pénzünk lenne, és vehetnénk mindegyik színből egyet?" Édesapám
bölcsen válaszolt: "De a bizonyítványt a jó jegyeiddel - azt semmi
pénzért nem lehetne megvenni!"
Szavai mélyen megérintettek abban a pillanatban, és elhallgattam. Még
ma is emlékszem a mosolyra az arcán, miközben beszélt. Úgy hiszem, apám
szavai az igazi keresztyén nevelés részét képezték. Isten ajándékait és
kegyelmét többre kell értékelnünk minden anyagi javainknál.
Mivel sokan a fogyasztói társadalomban élünk, néha hajlamosak vagyunk
többre értékelni, amink van, mint akik vagyunk. Ám mindezt Istentől
kaptuk ajándékba, s ő a mi legnagyobb gazdagságunk.

Imádság: Istenünk, buzdíts minket továbbra is, hogy értékeid szerint
éljünk, és azt hirdessük. Mutasd meg, hogyan válhatunk azzá, akivé te
álmodtál meg bennünket. Ámen.

Isten gyermekének lenni nagyobb nyereség, mint bármi, amit pénzen
megvehetünk.
Norma Sarian (Sao Paulo, Brazília)

IMÁDKOZZUNK AZÉRT, HOGY NE LEGYÜNK ANYAGIASAK!