Csendes Percek július 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 5., Cs, 05:37:02 CEST

                      2012. július 5. csütörtök

Péld 4,20-27.

20 Fiam, figyelj szavaimra, hajtsd füledet mondásaimra!
21 Ne téveszd szemed elől, őrizd meg azokat szíved mélyén,
22 mert életet adnak azoknak, akik megtalálják, és gyógyulást egész
testüknek.
23 Minden féltve őrzött dolognál jobban óvd szívedet, mert onnan indul
ki az élet!
24 Tartsd távol szádtól a csalárdságot, és távolítsd el ajkadról a
hamisságot!
25 Szemed előre tekintsen, és egyenesen magad elé nézz!
26 Ügyelj, hogy merre tart a lábad, akkor minden utad biztos lesz.
27 Ne térj le se jobbra, se balra, tartsd távol lábadat a rossztól!

                           ELŐRETEKINTÉS

Szemed előre tekintsen, és egyenesen magad elé nézz! (Péld 4,25)

Kisfiúkoromban nagyon meg akartam tanulni biciklizni. Életem
legboldogabb napja volt, amikor a bátyám azt mondta, kész megtanítani,
és az ő biciklijét használhatom. Én azonban alacsonyabb voltam tőle, és
a lábam sehogy sem érte el a pedálokat. Végül azért csak kijutottam az
utcára, ahol a bátyám azt mondta, egyenesen előrenézzek, ne pedig lefelé
a lábamra. Én azonban még sokáig a lábamat néztem, megpróbálva a pedálon
tartani. Nem sokkal azután, hogy elindultam, nekihajtottam egy utcai
árusnak, fellöktem, és kiborítottam a mogyoróval teli kosarát. Na, ekkor
megtanultam az előretekintés fontosságát!
Előretekinteni a lelki életünkben is fontos. Könnyen leblokkolhatunk,
ha alkalmatlanságunkat, az akadályozó körülményeket és személyes életünk
tökéletlenségét tartjuk szem előtt. A Példabeszédek írója megmutatja a
kiutat: "Szemed előretekintsen!" Ha felemeltem szemeimet, és imádságban
az Úrra tekintettem, képes voltam túljutni életem nehéz szakaszain.
Végül, megtanultam biciklizni. Egyszerűen csak előrenéztem, a pedálok
pedig maguktól feljöttek, és elérték lábamat. Lelki életünkben is
bízhatunk, hogy minden szükségünk megelégíttetik a maga idejében, ha
követjük vezetőnket, Krisztust.

Imádság: Drága Urunk, segíts, hogy mindig rád figyeljünk lelki
életutunkon. Ne hagyj elesnünk az út mentén. Ámen.

Összpontosításunk iránya meghatározza, hogy közeledünk Istenhez, vagy
távolodunk tőle.
Claudius Kashi Tewari (Uttar Pradesh, India)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚJ DOLGOKAT TANULÓ GYERMEKEKÉRT!