Csendes Percek július 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Júl. 3., K, 05:37:01 CEST

                         2012. július 3. kedd

1Sám 16,1-7.

1 Az ÚR azonban ezt mondta Sámuelnek: Meddig bánkódsz még Saul miatt,
hiszen én elvetettem, és nem marad Izráel királya? Töltsd meg olajjal a
szarudat, és indulj! Elküldelek a betlehemi Isaihoz, mert ennek a fiai
közül szemeltem ki a királyt. 2 Hogyan mehetnék oda? - kérdezte Sámuel.
Ha meghallja Saul, megöl engem. De az ÚR ezt mondta: Vigyél magaddal egy
üszőborjút, és ezt mondd: Azért jöttem, hogy áldozatot mutassak be az
ÚRnak. 3 De Isait hívd meg az áldozati lakomára. Én pedig majd tudtodra
adom, hogy mit kell tenned: azt kend fel, akit én mondok neked! 4 És úgy
tett Sámuel, ahogyan az ÚR megmondta neki. Amikor megérkezett
Betlehembe, remegve mentek eléje a város vénei, és azt kérdezték: Békés
szándékkal jöttél-e? 5 Békés szándékkal - felelte. Azért jöttem, hogy
áldozatot mutassak be az ÚRnak. Szenteljétek meg magatokat, és jöjjetek
velem az áldozatra! Miután szentnek találta Isait és fiait, meghívta
őket az áldozati lakomára. 6 Amikor megérkeztek, és meglátta Eliábot,
ezt gondolta: Biztosan ez lesz az ÚR felkentje, aki most itt van. 7 De
az ÚR ezt mondta Sámuelnek: Ne tekints a megjelenésére, se termetes
növésére, mert én megvetem őt. Mert nem az a fontos, amit lát az ember.
Az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, de az ÚR azt nézi, ami a
szívben van.

                        VEDD ÉSZRE A SZÉPET!

Az Úr azt mondta Sámuelnek: Ne tekints a megjelenésére, se termetes
növésére, mert én megvetem őt. Mert nem az a fontos, amit lát az ember.
Az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, de az Úr azt nézi, ami a
szívben van. (1Sám 16,7)

200 éves régi házunkat újítottuk fel, miközben az építőmunkások az
egyik még befejezetlen falat egy kék műanyag fóliával fedték le, hogy a
piszok és por ne szálljon szét mindenfelé. Amikor a négyéves kis unokám
meglátta, felkiáltott: "Nézd nagymama, milyen gyönyörű!" Nevetnem
kellett. Ami nekünk, felnőtteknek nem volt túl vonzó látvány, azt ő
csodálatosnak látta.
Azt gondolom, Isten valahogy úgy tekint ránk, emberekre, ahogy az
unokám látta azt a takarófóliát. Amikor a másik embert látjuk, talán
csak a frizuráját, az öltözékét vagy az ékszereit vesszük észre. Talán
aszerint ítéljük meg, hogy gazdag és sikeres-e vagy a lecsúszott
rétegből való. Talán saját magunkról is ugyanígy alkotunk ítéletet,
mások által elfogadhatónak vagy visszautasítandónak vélve magunkat, csak
azért, mert úgy nézünk ki, ahogy.
Isten azonban a "belső embert" vizsgálja, és azt nézi, mennyire
hűségesek és értékesek vagyunk. Ha Istennek szolgálunk, és mások javán
munkálkodunk, bensőleg és maradandóan szépekké válunk.

Imádság: Szerető Istenünk, köszönjük, hogy úgy fogadsz el, és úgy
szeretsz minket, ahogy vagyunk. Segíts növekednünk, és egyre hasonlóbbá
lennünk Krisztushoz. Ámen.

Isten a külső megjelenésünktől függetlenül szeret és elfogad.
Sandra Vaughan (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÉPÍTŐMUNKÁSOKÉRT!