Csendes Percek január 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 29., V, 05:37:01 CET

                      2012. január 29. vasárnap

Ef 4,25-32.

25 Ezért tehát vessétek le a hazugságot, és mondjatok igazat, mindenki
a felebarátjának, mivelhogy tagjai vagyunk egymásnak. 26 "Ha haragusztok
is, ne vétkezzetek": a nap ne menjen le a ti haragotokkal, 27 helyet se
adjatok az ördögnek. 28 Aki lopni szokott, többé ne lopjon, hanem inkább
dolgozzék, és saját keze munkájával szerezze meg a javakat, hogy legyen
mit adnia a szűkölködőknek. 29 Semmiféle bomlasztó beszéd ne jöjjön ki a
szátokon, hanem csak akkor szóljatok, ha az jó a szükséges építésre,
hogy áldást hozzon azokra, akik hallják. 30 És ne szomorítsátok meg az
Isten Szentlelkét, aki által el vagytok pecsételve a megváltás napjára.
31 Minden keserűség, indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen
távol tőletek minden gonoszsággal együtt. 32 Viszont legyetek egymáshoz
jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak, ahogyan Isten is
megbocsátott nektek a Krisztusban.

                          KEGYELMES SZAVAK

Semmiféle bomlasztó beszéd ne jöjjön ki a szátokon, hanem csak akkor
szóljatok, ha az jó a szükséges építésre, hogy áldást hozzon azokra,
akik hallják. (Ef 4,29)

Bob, a mostohanagyapám 38 éven keresztül soha nem vonakodott megmondani
véleményét. Ha úgy érezte, valamit ki kell mondania, kimondta.
Megmondta, hogy ki érdemli meg a szavazatunkat, ki nyeri meg a meccset,
és hogy mihez kezdjek az életemmel. Néha azt kívántam, Isten bárcsak
elvenné tőle ezt a különleges adományát egy-két napra. De amint arra
gondoltam, hogy elegem van belőle, megölelt, és emlékeztetett rá, hogy
szeret. Amikor pedig egy nehéz időszakot éltem meg, Bob azt mondta:
"Isten gondoskodni fog rólad!" Senki nem mondott nekem még ehhez
hasonlót, csak a szókimondó Bob.
Az efézusi levélben az áll, hogy tartózkodjunk a romboló beszédtől, és
mondjunk inkább kegyelmet kínáló szavakat. Bob, a maga szókimondó
stílusában ezt tette. Meggondolatlan szavain és véleményének
kinyilvánításán túl ezt akarta közölni velem: Isten és én szeretünk, és
értékesnek tartunk téged. Végül mindig a szeretet szavait hallottam ki
mondanivalójából. Remélem, hogy én sem leszek gyáva, hanem olyan, mint
Bob, aki kimondja a kegyelem szavait.

Imádság: Drága Istenünk, add, hogy mai szavaink tükrözzék a te
kegyelmedet! Ámen.

Mindenkinek szüksége van az emlékeztetőre: Isten szereti őt.
Jason Jones (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK FONTOS, HOGY TUDJÁK, ISTEN SZERETI ŐKET!