Csendes Percek január 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 25., Sze, 05:37:01 CET

                       2012. január 25. szerda

Jer 29,10-14.

10 Ezt mondja az ÚR: Majd ha eltelik a babiloni hetven esztendő, akkor
gondom lesz rátok, és valóra váltom azt a jó szót, hogy visszahozlak
benneteket erre a helyre. 11 Mert csak én tudom, mi a tervem veletek -
így szól az ÚR -: békességet és nem romlást tervezek, és reményteljes
jövőt adok nektek. 12 Ha segítségül hívtok, és állhatatosan imádkoztok
hozzám, akkor meghallgatlak benneteket. 13 Megtaláltok engem, ha
kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám. 14 Megtaláltok engem -
így szól az ÚR -, jóra fordítom sorsotokat, összegyűjtlek benneteket
minden nép közül és minden helyről, ahová szétszórtalak - így szól az ÚR
-, és visszahozlak erre a helyre, ahonnan fogságba vitettelek
benneteket.

                            ISTEN TERVEI

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek - így szól az Úr -: békességet
és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek. (Jer 29,11)

Amikor elváltam, az járt a fejemben: vajon most zátonyra futott az
életem? Nemcsak a családomnak okoztam csalódást. Ráadásul lelkész is
vagyok, példás keresztyén életet kellene élnem. Hogy is vehetnének most
már az emberek komolyan, mint lelki vezetőt? Hogy fogok ezután
házasságról, elköteleződésről prédikálni, mikor saját házasságom
kudarcot vallott?
Jer 29,11 azt ígéri, hogy Istennek tervei vannak velünk. Egy meglepő
részlet felkeltette a figyelmemet: Az Írásban nem azt olvassuk, hogy
"terv", hanem "tervek", többes számban. Istennek egynél több terve is
van. Talán van egy "A" terv, ami ha nem sikerül, ott van Isten "B" terve
is. Sőt "C" terv és még sok másik is létezik.
Nem tartom valószínűnek, hogy sokan az "A" terv szerint élnek. Az olyan
emberek, mint én, már talán az abc vége felé tartanak. Sokan úgy
gondolják, hogy már annyit hibáztak, hogy ha volt is terve velük
Istennek, az már biztosan meghiúsult. De Isten soha nem mond le rólunk.
Istennek több útja is van, hogy reményt adjon nekünk a jövőre. Nemcsak
hogy több terve van, de segít is véghezvinni őket.

Imádság: Istenünk, hálát adunk neked, hogy soha nem mondasz le rólunk!
Kérünk, mutasd meg nekünk minden nap az utat, és adj erőt, hogy azon
járhassunk. Ámen.

Hibáink, bűneink nem érvénytelenítik Isten terveit bennünk.
Michael Raypholtz (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A VÁLÓFÉLBEN LÉVŐ HÁZASTÁRSAKÉRT!