Csendes Percek január 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 22., V, 05:37:01 CET

                      2012. január 22. vasárnap

Mt 6,25-34.

25 "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek,
és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok. Nem több-e az
élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál? 26 Nézzétek meg az égi
madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem takarnak, és mennyei
Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal értékesebbek náluk? 27
Aggódásával pedig ki tudná közületek meghosszabbítani életét csak egy
arasznyival is? 28 Mit aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek meg a mezei
liliomokat, hogyan növekednek: nem fáradoznak, és nem fonnak, 29 de
mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem öltözködött úgy,
mint ezek közül akár csak egy is. 30 Ha pedig a mező füvét, amely ma
van, és holnap a kemencébe vetik, így öltözteti az Isten, nem sokkal
inkább titeket, kicsinyhitűek?" 31 "Ne aggódjatok tehát, és ne
mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk magunkra?
32 Mindezt a pogányok kérdezgetik; a ti mennyei Atyátok pedig tudja,
hogy szükségetek van minderre. 33 De keressétek először az ő országát és
igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek. 34 Ne aggódjatok
tehát a holnapért, mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden
napnak a maga baja."

                            MEGÚJULT HIT

Ha pedig a mező füvét, amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, így
öltözteti az Isten, nem sokkal inkább titeket, kicsinyhitűek? (Mt 6,30)

Öt hónapig nem volt állásom. Miközben aktívan keresgéltem, a gazdaság
tovább zsugorodott, az én speciális szakterületemen nem volt könnyű
állást találni. Egyik reggel kaptam egy személytelen, email-ben küldött
elutasítást, miután órákat töltöttem a jelentkezés megfogalmazásával és
elküldésével egy olyan állásra, amely teljesen rám szabottnak tűnt.
Rettenetesen lehangolódtam, és aznapra felfüggesztettem a további
keresést.
Könnyek között kiléptem a kertbe, s észrevettem, hogy a narancsszínű,
sárga és fehér liliomaim kinyíltak. Gyönyörű látványt nyújtottak. Rögtön
eszembe jutott Máté evangéliumából, hogyan öltözteti Isten a mező
virágait, és visel gondot a madarakról, és, hogy mi fontosabbak vagyunk,
mint ők. Az ige így folytatódik: "keressétek először az ő országát és
igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek" (Mt 6,33).
Azonnal úgy éreztem, mintha egy nagy súlyt vettek volna le a vállamról.
Helyette megújult hitet kaptam, hogy Isten betölti szükségeimet, és egy
jobb helyre vezet. Elhatároztam, hogy továbbra is rá bízom magam.

Imádság: Szerető Istenünk, amikor aggódni kezdünk, segíts vigasztalást
és nyugalmat találni benned. Ámen.

Istenben bízhatunk az élet perzselő sivatagában és pompázó kertjeiben
egyaránt.
Susan Bennett (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÁLLÁSKERESŐKÉRT!