Csendes Percek január 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 18., Sze, 05:37:01 CET

                       2012. január 18. szerda

1Kor 13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3 És
ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet
pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet türelmes, jóságos;
a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra,
nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az
igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek
közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                            NE INGERELD!

Ti apák, ne ingereljétek gyermekeiteket, nehogy bátortalanokká
legyenek. (Kol 3,21)

Nagyon régen, amikor éppen, hogy megismertem Istent, olvastam egy
újságban a Biblia tanítását a szülők számára, hogy ne ingereljék
gyermekeiket. Ez egy világi újság volt, és valami oknál fogva nem tudtam
elhinni, hogy a Bibliában ilyen szavak lehetnek. Gyermekkorunk óta, már
akkor is, amikor még nem hittünk, hallottunk arról, hogy szüleinket
tisztelni kell. De nem hallottuk a fordítottját, hogy a szülőknek is
tekintettel kell lenniük gyermekeikre.
Azonnal kinyitottam a Bibliámat, és elkezdtem olvasni az Újszövetséget,
hogy megkeressem ezt a részt. Sokáig nem találtam, de azután
rábukkantam, és megértettem jelentését. Ez lett lányommal való
kapcsolatom alapja.
Amikor zavart gyermekem viselkedése, nagyon nagy vigaszt találtam
benne. Mottóként hordoztam a szívemben, és sokszor, amikor nehéz volt
gyermekemet nevelni, e szavak által az Úr megerősített. A lányom is
megtalálta Istent, és azt gondolom, ennek egyik oka, hogy hallgattam
Isten szavára, és ahelyett, hogy ingereltem volna, biztattam őt.

Imádság: Drága Istenünk, Vezetőnk, adj nekünk erőt, hogy mindig
biztassunk és tiszteljünk másokat. Ámen.

Mások tisztelete ajtónyitás lehet, hogy hitünkről beszéljünk.
Galina Samson (Voronyezs, Oroszország)

IMÁDKOZZUNK AZ ANYÁKÉRT ÉS LÁNYAIKÉRT!