Csendes Percek január 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 16., H, 05:37:01 CET

                        2012. január 16. hétfő

Mt 10,32-42.

Jézus mondja: 32 "Aki tehát vallást tesz rólam az emberek előtt, arról
majd én is vallást teszek mennyei Atyám előtt, 33 aki pedig megtagad
engem az emberek előtt, azt majd én is megtagadom mennyei Atyám előtt."
34 "Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet hozzak a földre.
Nem azért jöttem, hogy békességet hozzak, hanem hogy kardot. 35 Azért
jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a leányt anyjával, a
menyet anyósával, 36 és így az embernek ellensége lesz a háza népe. 37
Aki jobban szereti apját vagy anyját, mint engem, az nem méltó hozzám;
aki jobban szereti fiát vagy leányát, mint engem, az nem méltó hozzám;
38 és aki nem veszi fel keresztjét, és nem követ engem, nem méltó
hozzám. 39 Aki megtalálja életét, az elveszti azt, aki pedig elveszti
életét énértem, az megtalálja azt." 40 "Aki titeket befogad, az engem
fogad be, és aki engem fogad be, az azt fogadja be, aki elküldött engem.
41 Aki befogad egy prófétát azért, mert az próféta, prófétának járó
jutalmat kap; aki pedig egy igaz embert fogad be azért, mert az igaz,
igaz embernek járó jutalmat kap. 42 Aki pedig csak egyetlen pohár friss
vizet ad inni egynek e kicsinyek közül, mert az tanítvány: bizony,
mondom néktek, semmiképpen sem fogja elveszteni jutalmát."

                         PRÓFÉTIKUS SZAVAK

Áradjon a törvény, mint a víz, és az igazság, mint a bővizű patak! (Ám
5,24)

1963 áprilisában elsőéves főiskolás voltam Birmingham-ben, Alabama
államban. Ekkor börtönözték be Martin Luther King-et az afro-amerikaiak
egyenjogúságáért folytatott tevékenysége miatt. Emlékszem a zavargásokra
és a letartóztatásokra. Az egyetem területére korlátozott minket az
eluralkodott félelem.
Katonacsaládban nőttem fel, majd minden második évben költöztünk, és
három évet külföldön éltem. Birmingham előtt sohasem éltem elzárt
környezetben, és nem tapasztaltam félelmet egy más bőrszínű, vagy
kultúrából származó ember miatt.
Ebben az évben Birmingham-re emlékezve azzal ünnepeltem meg Martin
Luther King napját, hogy meghallgattam az 1963. augusztusi "Van egy
álmom" című beszédét. Magával ragadtak erőteljes szavai és bátorsága.
Néhány nappal később lehetőségem volt újra elolvasni a "Levél a
birminghami börtönből" című írását. Látva, hogy hogyan változtak az
emberi életek és az országunk King tetteinek hatására, most mélyebben
megértem a prófétikus szavakat, amiknek hangot adott.
Imádkozom azért, hogy tudjak King tiszteletes tanítása szerint élni;
felemelni szavamat az igazságtalanság ellen, szeretni és bátorítani
felebarátaimat, függetlenül attól, hogy milyen kultúrából származnak
vagy milyen a bőrszínük.

Imádság: Urunk, adj erőt, hogy a te igazságodat és szeretetedet
fejezzük ki meg minden ember felé. Ámen.

Krisztust követve mindannyian élhetünk prófétikus életet.
Joan Floyd (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ IGAZSÁGOSSÁG SZÓSZÓLÓIÉRT!