Csendes Percek január 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 15., V, 05:37:01 CET

                      2012. január 15. vasárnap

Zsolt 23.

1 Dávid zsoltára. Az ÚR az én pásztorom, nem szűkölködöm.
2 Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem.
3 Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.
4 Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert
te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.
5 Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet
olajjal, csordultig van poharam.
6 Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az ÚR
házában lakom egész életemben.

                      KEGYELEM A NEHÉZ IDŐKBEN

Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az Úr
házában lakom egész életemben. (Zsolt 23,6)

Régen úgy értelmeztem a 23. zsoltárban leírt körülményeket, mintha azok
egymást követnék - Isten megengedi, hogy kellemetlen körülményeim
legyenek, de aztán zöld mezőkre és csendes vizekhez terelget, csordultig
tölti a poharam, és az örökkévalóságban majd együtt leszek vele,
Teremtőmmel. Ám a hit útján és az élet realitásában járva megtanultam,
mindez valahogy másképp van: a zöld mezőkön és csendes vizeken töltött
idő és a sötét völgyön való átmenetel gyakran egyszerre történik.
Megértettem, hogy bár a gyászt és a fájdalmat senki sem kerülheti el,
Isten eközben elérhetővé teszi számunkra a Szentlelket, a Vigasztalót,
akit Jézus ígért mennybemenetele előtt. A 23. zsoltár igazságát nem a
nehézségek után vagy azok elkerülésével élem meg, hanem éppen azok
közepette. A Szentlélek zöld mezőkre és csendes vizekhez terelget engem,
és csordultig tölti a poharam.
Nem kívánom, hogy tragédiák érjenek. Ha azonban mégis bekövetkeznek,
Isten hűséges marad hozzám, nyugalmat, csendességet és védelmet ad a
lelkemnek.

Imádság: Vigasztaló Istenünk, bármilyen körülmények között is találjuk
magunkat, te mindig betöltöd szükségleteinket. Köszönjük, hogy szeretsz
minket. Ámen.

Túl tudunk jutni a nehéz időkön, mert Isten kísér minket.
K. Jackson Peevy (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI NEHÉZ IDŐKET ÉL ÁT!