Csendes Percek január 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 14., Szo, 05:37:02 CET

                       2012. január 14. szombat

Ézs 43,1-7.

1 De most így szól az ÚR, a te teremtőd, Jákób, a te formálód, Izráel:
Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy!
2 Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok nem sodornak
el. Ha tűzben jársz, nem perzselődsz meg, a láng nem éget meg.
3 Mert én, az ÚR, vagyok a te Istened, Izráel Szentje, a te szabadítód!
Kárpótlásul adom érted Egyiptomot, Etiópiát és Szebát adom helyetted.
4 Mivel drágának tartalak, és becsesnek, mivel szeretlek, azért
embereket adok helyetted, életedért nemzeteket.
5 Ne félj, mert én veled vagyok! Napkeletről visszahozom gyermekeidet,
és napnyugatról összegyűjtelek.
6 Ezt mondom északnak: Add ide! - és délnek: Ne tartsd fogva! Hozd ide
fiaimat a messzeségből, leányaimat a föld végéről,
7 mindenkit, akit nevemről neveznek, akit dicsőségemre teremtettem,
formáltam és alkottam.

                            ÚJ IDENTITÁS

De most így szól az Úr, a te teremtőd, Jákób, a te formálód, Izráel: Ne
félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy! (Ézs 43,1)

"Pszt!!" - hallottam egy erőteljes suttogást néhány pillanattal az
istentisztelet kezdete előtt. "Ha kihirdeted, ki játszik ma az orgonán,
mondd, hogy Elizabeth!"
Össze voltam zavarodva. Elizabeth? Hiszen mindig csak Bettynek
ismertem!
Az istentisztelet után mosolyogva magyarázta: "Megváltozott az életem.
Isten segített fontos döntéseket hoznom. Úgy érzem, új ember lettem,
ezért új névre van szükségem." Elizabeth kimenekült egy rossz
házasságból, melyben bántalmazásokat szenvedett. Abbahagyta az ivást, és
csatlakozott egy támogató csoporthoz. A megújulás és a felfedezés új
ösvényére lépett. Új személyazonosságot kapott Istentől, az ő szeretett
gyermeke lett.
Elizabeth nem tudta mindig magáról, hogy értékes, szeretetre és
tiszteletre méltó. Most azonban már bátran néz a jövőbe, hiszen tudja,
hogy Isten ismeri és szereti őt. Akárhányszor találkozunk, mindig
Elizabeth-nek szólítom.

Imádság: Istenünk, aki mindnyájunkat név szerint ismersz, segíts
felismernünk, hogy valódi önazonosságunkat, énünket tőled kaptuk, hiszen
gyermekeid lehetünk. Ámen.

Minden ember, akivel ma találkozom, Isten gyermeke.
Susan J. Foster (Connecticut, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK REHABILITÁCIÓS PROGRAMBAN VESZNEK RÉSZT!