Csendes Percek február 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Feb. 18., Szo, 05:37:01 CET

                      2012. február 18. szombat

4Móz 21,4-9.

4 Majd elindult Izráel népe a Hór-hegytől a Vörös-tenger felé, hogy
megkerüljék Edóm országát. De útközben elfogyott a nép türelme, 5 és így
beszélt a nép Isten és Mózes ellen: Miért hoztatok el bennünket
Egyiptomból? Azért, hogy meghaljunk a pusztában? Hiszen nincs kenyér és
nincs víz, szívből utáljuk ezt a hitvány eledelt. 6 Ezért mérgeskígyókat
küldött az ÚR a népre, és azok megmarták a népet, úgyhogy sok izráeli
meghalt. 7 Ekkor odament a nép Mózeshez, és ezt mondta: Vétkeztünk, mert
az ÚR ellen és ellened szóltunk. Imádkozz az ÚRhoz, hogy távolítsa el
rólunk a kígyókat! És imádkozott Mózes a népért. 8 Az ÚR pedig ezt
mondta Mózesnek: Csinálj egy rézkígyót, és tűzd rá egy póznára.
Mindenki, akit megmart a kígyó, életben marad, ha föltekint arra. 9
Mózes tehát csinált egy rézkígyót, és föltűzte egy póznára. Ha azután
megmart valakit a kígyó, és föltekintett a rézkígyóra, életben maradt.

                        AZ AJÁNLOTT ÜDVÖSSÉG

Mózes tehát csinált egy rézkígyót, és föltűzte egy póznára. Ha azután
megmart valakit a kígyó, és föltekintett a rézkígyóra, életben maradt.
(4Móz 21,9)

Egy napon meglátogattam az Orosz Múzeumot Szentpétervár központjának
közelében. Miközben az orosz festők alkotásait nézegettem, egyszer csak
a hatalmas Rézkígyó című festményre csodálkoztam rá. A 4Móz 21-ben leírt
történetet ábrázoló alakítás egy fantasztikus üzenetet közvetít. Ez a mű
segített jobban megértenem Isten egyszerű útját, amin keresztül
menekülést ajánl számunkra a bűnből.
A festményen a rézkígyóhoz közel, halálosan beteg emberek vannak
festve, amint rendezetlenül fekszenek a földön. Talán ezek voltak azok,
akiket barátaik, rokonaik vezettek a rézkígyó közelébe. De még amikor a
halálukon voltak, akkor sem emelték fel szemüket a felajánlott
üdvösségre. Aztán láttam egy anyát, amint a kisbabáját emeli fel, hogy
az lássa az érckígyót, és élhessen.
Azon a napon sokat gondolkodtam, hogy Isten milyen egyszerű utat ajánl
a bűnből való szabadulásra: ismerjük el Krisztust Urunknak, és fogadjuk
el azt, amit értünk vállalt halálával tett. Erős vágyat éreztem, hogy
megosszam a hitemet a barátaimmal és rokonaimmal, hogy ők is Krisztushoz
fordulhassanak, és elfogadhassák Isten csodás ajándékát, az örök életet.

Imádság: Drága Megváltónk, segíts, hogy ma másokat az általad
felajánlott üdvösségre vezessünk. Ámen.

Krisztusról beszélni másoknak elhívásunk és kiváltságunk.
Andrei Pupko (Szentpétervár, Oroszország)

IMÁDKOZZUNK A MŰVÉSZEKÉRT!