Csendes Percek február 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Feb. 1., Sze, 05:37:01 CET

                       2012. február 1. szerda

1Tim 6,17-19.

17 Azoknak pedig, akik e világban gazdagok, parancsold meg, hogy ne
legyenek gőgösek, és ne a bizonytalan gazdagságban reménykedjenek, hanem
Istenben, aki megélhetésünkre mindent bőségesen megad nekünk. 18 A
gazdagok tegyenek jót, legyenek gazdagok a jó cselekedetekben,
adakozzanak szívesen, javaikat osszák meg másokkal, 19 gyűjtsenek
maguknak jó alapot a jövendőre, hogy elnyerjék az igazi életet.

                           A FUKAR MADÁR!

Ingyen kaptátok, ingyen adjátok. (Mt 10,8)

Nagyon szeretjük nézegetni a madarakat az udvarunkon található
madáretetőknél. A hím rubin torkú kolibri különösen elkápráztató, a
szivárvány minden színében pompázik, miközben nagyon agresszív. Néha
egyetlen hím elzavarja az összes többi kolibrit a nektár közeléből. Egy
alkalommal kitettem egy újabb madáretetőt az udvar szélére, abban a
reményben, hogy néhány félénkebb kolibri abból tud majd inni, amíg a
fukar agresszor védelmezi "saját" etetőjét. De nem! Ez a madár egész
idejét azzal töltötte, hogy ide-oda repdesett a két etető között,
elriasztva madarak tucatjait. Sem ő, sem pedig a többi madár egy csöpp
táplálékhoz sem jutott.
Milyen kis kapzsi ez a kolibri - gondoltam. Kár, hogy nem hiszi el,
hogy újratöltöm az etetőt, amint a nektár elfogy belőle.
Rá kellett jönnöm, hogy sokszor hasonlítunk mi is erre a madárra, mikor
hiányzik belőlünk a bizalom. Isten az akarja, hogy osszuk meg másokkal
is az ajándékait. Isten mindig újratölti készleteinket, éppen úgy,
ahogyan én is mindig feltöltöm a kolibrik etetőjét. De amikor
megpróbáljuk védelmezni és felhalmozni kincseinket, mindannyian éhesek
maradunk.

Imádság: Urunk, köszönjük nagylelkűségedet. Segíts megosztatnunk
szeretetünket, időnket és anyagi javainkat a körülöttünk élőkkel. Jézus
nevében kérünk. Ámen.

Ha nagylelkűen adakozunk, Isten gyermekei soha sem lesznek éhesen.
Jo Len Everhart (Idaho, USA)

IMÁDKOZZUNK A MADÁRVÉDŐKÉRT!