Csendes Percek december 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Dec. 4., K, 05:37:01 CET

                        2012. december 4. kedd

Lk 12,22-31.

22 Tanítványaihoz pedig így szólt Jézus: "Ezért mondom nektek: ne
aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok, 23 mert több az élet a tápláléknál, és a test a
ruházatnál. 24 Nézzétek meg a hollókat: nem vetnek, nem is aratnak,
nincsen kamrájuk, sem csűrük, Isten mégis eltartja őket. Mennyivel
értékesebbek vagytok ti a madaraknál! 25 De aggodalmaskodásával ki tudná
közületek akár egy arasznyival is meghosszabbítani életét? 26 Ha tehát a
legcsekélyebbre sem vagytok képesek, miért aggódtok a többi miatt? 27
Nézzétek a liliomokat, miként növekednek: nem fáradoznak, nem is fonnak,
de mondom nektek, hogy Salamon teljes dicsőségében sem öltözött úgy,
mint ezek közül bármelyik. 28 Ha pedig a mező füvét, amely ma van, és
holnap a kemencébe vetik, az Isten így öltözteti, mennyivel inkább
titeket, kicsinyhitűek! 29 Ti se kérdezzétek tehát, hogy mit egyetek,
vagy mit igyatok, és ne nyugtalankodjatok. 30 Mert mindezeket a világ
pogányai kérdezgetik. A ti Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van
ezekre. 31 Inkább keressétek az ő országát, és ráadásul ezek is
megadatnak nektek."

                         MELEGSÉG AJÁNDÉKBA

Ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok, mert több az élet a tápláléknál, és a test a ruházatnál.
(Lk 12,22-23)

Egyik karácsonyon, mikor még főiskolára jártam, és egyedül neveltem
kicsi gyermekeimet, egy névtelen adományozó ajándékokat küldött a
családomnak. Az ajándékok között volt egy vízhatlan kezeslábas hároméves
fiam számára, aki nagyon szeretett a hóban játszani. Emlékszem az első
alkalomra, amikor bejött az új anorákban. Ahogy levettem róla, testének
melegét még a ruha szövetei között is éreztem. Rájöttem, hogy kis
testének melegét azelőtt soha sem éreztem ilyen erősen. Nagyon
meghatódtam, amikor tudatosult bennem, hogy végre egyszer eléggé
felmelegedett. Hálát adtam Istennek az ismeretlenek nagylelkűségéért,
akik gondoskodtak kisfiamról.
Most már én is abban a helyzetben vagyok, hogy másokon segítsek,
akiknek nincs elég meleg holmijuk, éheznek, vagy nem tudnak iskolába
járni. Jézus arról beszélt, hogy ne aggodalmaskodjunk a táplálék vagy a
ruházatunk felől. Saját tapasztalatom alapján mondhatom, hogy sokkal
könnyebb nem aggódni, ha valaki segítséget nyújt szükségeinkben. Isten
vezetésével segíthetünk másoknak, hogy kevesebb aggódni valójuk legyen.
Megmutathatjuk cselekvő szeretetünkkel, hogy Isten szeretete egyedüli
válasz aggodalmunkra és félelmünkre.

Imádság: Atyánk, segíts megvigasztalni másokat aggodalmaik közepette,
ahogyan te vigasztalsz bennünket. Ámen.

Isten szeretete megnyilvánul nagylelkűségünk tetteiben.
Susan I. Shelso (Minnesota, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYEDÜLÁLLÓ SZÜLŐKÉRT!