Csendes Percek április 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 28., Szo, 05:37:01 CEST

                      2012. április 28. szombat

Zsid 4,1-10.

1 Mivel még nem teljesedett be az ő nyugalmába való bemenetel ígérete,
gondosan ügyeljünk arra, hogy közülünk senki le ne maradjon erről. 2
Mert nekünk is hirdették az evangéliumot, mint azoknak is; de nekik nem
használt a hirdetett ige, mivel nem párosult hittel azokban, akik
hallgatták. 3 Mi, akik hiszünk, bemegyünk abba a nyugalomba, amint
megmondotta: "Ezért megesküdtem haragomban, hogy nem mennek be az én
nyugalmam helyére". Munkái készen voltak a világ teremtése óta, 4 és
valahol így szól az Írás a hetedik napról: "És megnyugodott az Isten a
hetedik napon minden alkotó munkája után." 5 Itt viszont ezt mondja:
"Nem mennek be az én nyugalmam helyére." 6 Mivel tehát még várható, hogy
némelyek bemennek abba, és akiknek előbb hirdették az evangéliumot, nem
mentek be engedetlenségük miatt, 7 egy napot ismét "mának" jelöl ki.
Ekkor Dávid által annyi idő múlva így szól, ahogyan előbb mondtuk: "Ma,
ha az ő hangját halljátok, ne keményítsétek meg a szíveteket!" 8 Mert ha
Józsué bevitte volna őket a nyugalom helyére, nem szólna azután egy
másik napról. 9 A szombati nyugalom tehát még ezután vár az Isten
népére. 10 Aki ugyanis bement az Isten nyugalmába, maga is megnyugodott
a munkáitól, mint Isten is a magáétól.

                         A MENEDÉK NYUGALMA

Tollaival betakar téged, szárnyai alatt oltalmat találsz, pajzs és
páncél a hűsége. (Zsolt 91,4)

Ahogy beléptem az élelmiszerboltba, egy hisztiző kisfiúra lettem
figyelmes. Elengedte kezét, lábát, és sírva dobta magát a padlóra a
bevásárló kocsi mellé. Az édesanyja odahajolt, és kedvesen mondott
valamit, felemelte, és nyugodtan elindult a kijárat felé. Ahogy elmentek
mellettem, hallottam, amint azt mondta: Jól van, fáradt vagy. Menjünk
most haza. Ahogy a gyerek megnyugodott, nyafogása alábbhagyott, és mire
az ajtóhoz értek, fejecskéje békésen pihent az édesanyja vállán. Arra
gondoltam, milyen megértő ez az édesanya. Látszik, hogy tudja, a gyermek
jobban viselkedik, miután kipihente magát.
Az együtt érző édesanya a Mennyei Atyát juttatja eszembe, aki
türelmesen megnyugtat bennünket, amikor magunkon kívül vagyunk. Talán
nem is tudatosodik bennünk, hogy fáradtak vagyunk, de ha már úgy
érezzük, egy lépést sem bírunk tenni, talán nem kellene tovább mennünk.
Talán Isten oltalmazó karjaiba kellene térnünk, és ott nyugalmat és
békét találnunk.

Imádság: Drága Istenünk, te megérted, amikor mindenből elegünk van.
Segíts hozzád fordulnunk, és elfogadnunk az általad kínált nyugalmat.
Jézus nevében kérünk. Ámen.

Isten nyugalomra hív, amikor kimerültek vagyunk.
Susanna Chenoweth (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK A KISGYERMEKES SZÜLŐKÉRT!