Csendes Percek április 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 25., Sze, 05:37:01 CEST

                       2012. április 25. szerda

Mk 12,28-34.

28 Ekkor odament az írástudók közül egy, aki hallotta őket vitázni, és
mivel tudta, hogy Jézus jól megfelelt nekik, megkérdezte tőle: "Melyik a
legfőbb az összes parancsolat közül?" 29 Jézus így válaszolt: "A legfőbb
ez: Halljad, Izráel, az Úr, a mi Istenünk, egy Úr, 30 és szeresd az
Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből
és teljes erődből. 31 A második ez: Szeresd felebarátodat, mint magadat.
Nincsen más, ezeknél nagyobb parancsolat." 32 Az írástudó ezt mondta
neki: "Jól van, Mester, helyesen mondtad, hogy egy Isten van, és rajta
kívül nincsen más; 33 és ha szeretjük őt teljes szívünkből, teljes
elménkből és teljes erőnkből, és ha szeretjük felebarátunkat, mint
magunkat, sokkal több az minden égő és véres áldozatnál." 34 Jézus
pedig, amikor látta, hogy értelmesen felelt, ezt mondta neki: "Nem vagy
messze az Isten országától." És többé senki sem merte őt megkérdezni.

                      SZERETET BENN ÉS KIFELÉ

Szeresd felebarátodat, mint magadat! (3Móz 19,18)

A fenti verset megtaláljuk Máté, Márk, Lukács evangéliumában, a
rómaiakhoz, a galáciabeliekhez írt levélben és Jakabnál is. Micsoda
fontos tanítást tartalmaz, hogy ilyen sokszor említésre kerül a
Szentírásban! Mégis sokunknak nehézsége van vele, - részben azért, mert
nem értjük, hogy a magunk szeretete nélkül nem szerethetjük a másikat
sem.
Erre akkor jöttem rá, amikor egy idősebb rokonomért végzett
szolgálatomat tehernek kezdtem érezni. Úgy láttam, nincs idő magamra,
fáradt voltam, sértődékeny és haragtartó. Meg kellett tanulnom, mit is
jelent az, hogy magamat szeretem. Egyszerűen oda kell magamra figyelni,
hogy utána másokról is gondoskodhassak. Meg kellett tanulnom nemet
mondani lelkiismeret furdalás nélkül, ha így éreztem. Ha kapkodóssá vált
az életem, figyelmeztettem magam, hogy rendszeresen egyek, eleget
pihenjek és tornázzak, hogy jusson időm nevetésre és sétákra,
gondolkodásra, imádságra, olvasásra, egy közeli baráttal egy hosszabb
beszélgetésre, vagy csak egy jó forró fürdőre.
A magamról való gondoskodás, odafigyelés energia-bankom tőkéje. Ha
figyelek rá, olyan lesz, mint egy bármikor elérhető bankszámla. Vannak
tartalékaim, hogy másokról is gondoskodni tudjak.

Imádság: Urunk, segíts, hogy szeretettel gondozzuk testünket,
lelkünket, mely a te szent templomod, hogy másoknak is a te szerető
gondoskodásodat mutathassuk. Ámen.

A felebaráti szeretet alapja, szeretni Istent és magunkat.
Jill Bakke (Colorado, USA)

IMÁDKOZZUNK A KIMERÜLT GONDOZÓKÉRT!