Csendes Percek április 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 19., Cs, 05:37:02 CEST

                     2012. április 19. csütörtök

Mk 12,13-17.

13 Elküldtek Jézushoz a farizeusok és a Heródes-pártiak közül néhányat,
hogy szóval csalják tőrbe. 14 Odamentek tehát, és így szóltak hozzá:
"Mester, tudjuk, hogy igaz vagy, és nem tartasz senkitől, mert nem
veszed figyelembe az emberek tekintélyét, hanem az igazsághoz
ragaszkodva tanítod az Isten útját. Szabad-e adót fizetni a császárnak,
vagy nem? Fizessük-e, vagy ne fizessük?" 15 Ő pedig ismerve
képmutatásukat, ezt mondta nekik: "Mit kísértetek engem? Hozzatok nekem
egy dénárt, hogy megnézzem." 16 Hoztak egyet, és akkor Jézus
megkérdezte: "Kié ez a kép és ez a felirat?" Ők pedig így feleltek: "A
császáré." 17 Ekkor Jézus ezt mondta nekik: "Adjátok meg a császárnak,
ami a császáré, és az Istennek, ami az Istené." És igen elcsodálkoztak
rajta.

                          AZ IGAZI AJÁNDÉK

"Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, és az Istennek, ami az
Istené." És csodálkoztak rajta. (Mk 12,17)

Nemrégiben kaptam egy pár kínai pénzt egy barátomtól. A rózsaszín
színétől eltekintve nagyon hasonlított arra a pénzre, amelyet
rendszerint használok. Leginkább Mao elnök képén csodálkoztam a bankjegy
egyik oldalán. Megértettem, hogy a pénz nem sokat változott Krisztus
idejéhez képest. Amikor Jézust az adófizetésről kérdezték, akkor egy
érmére nézett, amin a császár arcképe volt, és azt mondta: "Adjátok meg
a császárnak, ami a császáré, és Istennek, ami az Istené."
Gyakran összemosom a két elvet. Túl gyakran örömmel adakozok a
gyülekezetnek, miközben a szívem másutt van - például, a munkámon
gondolkodok, vagy azon, hogy mit fogok enni, vagy a jövőmet tervezgetem.
Ennek következtében Istennek úgy adom a pénzemet, hogy közben a szívem
világi dolgokkal van elfoglalva.
Természetesen a gyülekezetnek való adakozásom nem rossz, de ha nem a
teljes lelkemet adom Istennek, a pénzbeli adomány értelmetlen. Az igazi
nagylelkűség abban áll, hogy nyíltan és visszavonhatatlanul odaadjuk
magunkat Istennek.

Imádság: Drága Istenünk, miközben ajándékainkat neked adjuk, hadd adjuk
a legtöbbet - a szívünket és életünket hálából felénk tanúsított nagy
szeretetedért. Ámen.

Hogyan adhatom ma teljesebben oda a szívemet Istennek?
Christopher McKenna (Dél-Lanarkshire, Skócia)

IMÁDKOZZUNK A KORMÁNYZATI VEZETŐKÉRT!